brandosnejtack

Direktlänk till inlägg 4 juni 2013

Har du också blivit blåst på pengarna???

Av Micke - 4 juni 2013 11:56

Brandos blåste Emma på 599 spänn 
Fler och fler hör av sig om att de har blivit blåsta på pengarna av Brandos. Emma t.ex. skickade en kommentar som jag publicerar här. Och som vanligt är Brandos vilja att kommunicera med sina kunder så nära 0 man kan komma. Det går inte längre att ringa till deras kundtjänst, och de svarar inte på mejl. Massor av kunder har returer som de inte får pengar för och andra har betalat för skor som inte levereras.

Skrivet av Emma R: Shit jag beställde ett par skor från Brandos för en vecka sedan, betalade med kreditkort...har inte hör nånting inte fått några skor och får ingen kontakt med deras kundtjänst!!! Faaaaan, e d kört nu, vad ska man göra???? Skorna gick på 599 spänn!! Hjälp någon!???

















Detta är en enorm SKANDAL!!!

Brandos borde skämmas! Och vad gör de stora riksmedierna??? Absolut ingenting, man gör inga granskande reportage trots att Brandos kanske står inför en konkurs och massor av kunder i hela landet bevisligen har blivit lurade på sina pengar. Här finns ju en hel kennel begravd. Rapporteringen av detta sker istället i branschtidningar och på olika bloggar. 


Har du själv blivit drabbad? Eller jobbar du kanske på Brandos och har du information som borde komma ut till allmänheten? Kontakta bloggen eller skriv ett inlägg. Du får givetvis vara anonym om du vill.


Hälsningar

/Micke


PS. Obs! Ny omröstning i menyn  till vänster. Tror du att Brandos kommer att gå i konkurs??? 


  


 
 
Ingen bild

Louise

4 juni 2013 14:26

Håller med om att det är dåligt att tidningarna inte skriver om detta. Expressen t.ex brukar ju annars gräva som bara den om t.ex Ikea eller Volvo hamnat i blåsväder. Varför ska just Brandos komma undan??? Sveriges största skobutik på nätet????
Jag har själv köpt skor hos dom. Det kommer jag aaaldrig att göra igen.

 
Ingen bild

Kenta

4 juni 2013 14:32

Rapport/Aktuellt borde ha med något om detta. Är ju en rätt stor grej om Sveriges största skobutik konkar.

 
Ingen bild

Carl Frediksson

4 juni 2013 17:08

Hej, jag beställde ett par Nike Lunarglide hos Brandos för en månad sen. Jag fick skorna och betalade, men eftersom skorna inte passade riktigt returnerade jag skorna. Jag har fortfarande inte fått mina pengar trots flera påminnelser och det går inte heller att ringa deras kundtjänst. Uselt! Drygt 1000 spänn är dom djävlarna skyldiga mig. Funderar seriöst på att vända mig till kommunens konsumentvägledare.

Hälsningar Kalle

 
Ingen bild

Calle

4 juni 2013 19:28

Till Emma, fick du nån sorts bekräftelse utav dom att du skulle få dom eller så eller är det helt dött ifrån dom? Jag beställde ett par skor i onsdags, fick dagen efter alltså den 30 maj ett mail om att leverans var bokad hos schenker. Men de har inte hänt något sen dess, de har gått 4 arbetsdagar och känns som de borde skett nåt, och när ja läser detta blir man ju orolig?

 
Ingen bild

Emma Ryberg

4 juni 2013 21:04

Calle: Jo jag fick en bokningsbekräftelse och sedan en lev. bekräftelse med ett kollinr. men när jag söker på Schenker får jag bara upp ett felmeddelande. Jag ringde Schenker men de visste heller inte utan hänvisar till Brandos, och Brandos går inte att få tag på :-(

 
Ingen bild

Calle

4 juni 2013 22:28

Okej vad sjukt, har du kunnat kolla ditt kollinr nån gång så de funkar? för när jag kollar så står det bara inväntar paket osv.. har mailat både schenker och brandos, får väl se om nån av dem svarar.

 
Ingen bild

nisse

5 juni 2013 12:57

Om man betalt med riktigt kreditkort, dvs där man får en månadsfaktura, så är det bara att höra av sig till kreditkortsutgivaren och säga att du inte fått det du betalt för. Du får då tillbaka pengarna och kontokortsföretaget tar över problemet att få något tillbaka från Brandos. Har du betalt med bankkort och det dras direkt från kontot är det ditt problem, även om du har en Visa eller MC logga på kortet.

 
Ingen bild

Isabel

8 juni 2013 01:17

Väntar fortfarande på mina pengar, 999 kr, för en retur som egentligen skulle vara ett byte till större storlek. Något dem tidigare gjorde automatiskt men inte nu längre. Du måste köpa skon igen. Jag sket i det och ville ha pengarna tillbaka. Det skulle ta trettio dagar. Det har nu gått sex veckor. Dem svarar inte på några mejl längre. JAg undrar om jag nånsin kommer få seminarier pengar igen.

Har varit trogen och lite skogalen kund hos dem i flera år. Hat köpt skor för ungefär 40 tusen spänn under mina år som kund. Är så arg att bli behandlad så här. Kommet aldrig någonsin handla hos dem igen.


 
Ingen bild

Kamilla

8 juni 2013 10:51

Jag är också en av Brandos fd trogna kunder. Har beställt massor av skor och även kläder av dem och varit nöjd. Men det funkar inte när man inte kan lita på att t.ex det där med returerna funkar. Tyvärr fick jag problem med min senaste beställning och fick returnera ett par skor som inte passade. Men Klarna krävde ändå att jag skulle betala fast jag skickade tillbaka skorna. Klarna hänvisade till Brandos och Brandos var nästan omöjliga att få tag på. Jag kontaktade både Brandos och Klarna massor av gånger (10+) och till slut löste det sig, men gud så irriterande! Aldrig mer säger jag bara...

 
Ingen bild

Åsa

18 juli 2013 13:29

Jag har också råkat ut för Brandos. Returnerade två par skor och fick bekräftelse på att returen mottagits. Pengar utlovades inom 30 dagar, men jag har fortfarande inte fått några trots att det nu gått mer än dubbelt så många dagar. Det går inte att ringa, jag har mejlat flera gånger utan att få svar. Mycket, mycket irriterande.
Brandos, ni är skyldiga mig 1400 kr! Hit med mina pengar!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Micke - 3 oktober 2013 09:13

Brandos på väg mot konkurs??? Konsumentupplysningssajten prisjakt länkar inte längre till Brandos hemsida. Som orsak anger man konkursansökan. Om detta stämmer har Brandos ansökt om konkurs. Någon som vet mer??   Senaste skrivna kommentaren på ...

Av Micke - 13 september 2013 14:39

Här kommer Brandos nya reklamfilm!   Missa den inte!!!   Ha en skön helg!!! /Micke    ...

Av Micke - 3 september 2013 19:08

Brandos försöker att blåsa sina leverantörer på 67,5 miljoner Ja, det är faktiskt vad Brandos försöker att uppnå när man uppmanar leverantörerna att skriva av 75 % av skulderna på 90 miljoner. Och det finns inte ens några garantier för att leverant...

Av Micke - 30 augusti 2013 12:03

Tycker för närvarande 1,4 % av våra besökare!! Vad tycker du? Vi vill veta sin åsikt! Fortsätt gärna att rösta i menyn till vänster. Det känns lite som att påståendet om att 99,99 % av Brandos kunder skulle vara nöjda är liiiiite överdrivet! Rätt...

Av Micke - 21 augusti 2013 19:44

EXTRA EXTRA EXTRA Noll förtroende för Brandos! En av Brandos borgenärer kräver nu via Stockholms tingsrätt att företagsrekonstruktionen upphör. Borgenären, som är en av flera hundra, kritiserar Brandos och dess rekonstruktör för bland annat brist...

Presentation

Vi tar fajten mot Brandos!

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Vad tycker du om Brandos?
 Ett bra och seriöst företag
 Ett OK företag
 Ett mindre bra företag
 Ett oseriöst och otrevligt företag

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards