brandosnejtack

Direktlänk till inlägg 8 juni 2013

Nu ökar vi trycket mot Brandos!

Av Micke - 8 juni 2013 10:58

Men vi behöver din hjälp!!!

 


Hur kan du hjälpa till när vi tar fajten mot Brandos??

1. Berätta vad du tycker om Brandos för alla dina vänner och bekanta!!

Sprid på sociala medier!!! Länka till

http://brandosnejtack.bloggplatsen.se/

även när du kommenterar på sajter/bloggar.


2. Lämna omdöme t.ex på

www.rejta.se 
http://www.prisjakt.nu/butiksinfo.php?f=11376

http://se.trustpilot.com/review/www.brandos.se

http://www.reco.se/brandos-ab-publ


Tänk på: Dessa sajter lever delvis på sina annonser/sitt samarbete med företag som t.ex. Brandos. Inlägg som är allt för negativa plockas bort, även om allt går att styrka! Var så saklig som möjligt, skriv utan allt för mycket känslor även om du är arg på Brandos (vilket är förståeligt).  


3. Sprid information om Brandos nej tack! Länka till bloggen varhelst du har tillfälle, vi måste ha så många besökare som bara är möjligt för att få en bra ranking på sökmotorer som t.ex Google.

http://brandosnejtack.bloggplatsen.se/


4. Berätta om dina upplevelser av att vara kund hos Brandos. Du kan mejla eller skriva som kommentar. Vilka produkter köpte du? Vilka problem upplevde du? Vilket bemötande fick du av Brandos kundtjänst? Jag garanterar att du får vara 100 % anonym om du vill.


5. Man känner sig rätt maktlös när man blir arrogant bemött av ett stort företag, men tänk på att du inte är maktlös som konsument. Kanske det kan löna sig att kontakta kommunens konsumentrådgivare? Kontakta oss gärna om du skulle hamna i en tvist med Brandos. Vi vill gärna berätta din historia. Brandos kanske har råd med dyra annonser, men har Brandos råd att bråka med sina kunder???


Önskar alla en fortsatt trevlig helg!   

/Micke

 
 
Ingen bild

Jörgen Nilsson

8 juni 2013 12:13

Min flickvän skulle beställa ett par sommarskor på nätet. Hon hittade ett par snygga Scholl med 15 % rabatt på Brandos, lät ju jättebra. Men efter att vi tillsammans kollat lite på olika rankingsidor (bl.a. Rejta) och googlat lite mer bestämde hon sig fort. Aldrig i livet beställa något från Brandos. De verkar inte riktigt seriösa. Dessutom kanske de går i konkurs när som helst!?

 
Ingen bild

Semper fidelis

8 juni 2013 13:46

Jag unnar verkligen dom puckona en fet j*vla konkurs!!!!

 
Ingen bild

Sven

8 juni 2013 16:07

Hellre köpa skor av nån okänd gatuhandlare än handla hos Brandos, det företaget verkar skumt milt sagt. Skulle satsa en tusing på att dom konkar inom en månad

 
Ingen bild

Katarina Nilsson

8 juni 2013 16:16

Beställde ett par Vagabond för en dryg månad sedan. Efter bara ett par dagar gick ena klacken av så jag returnerade skorna. Jag har fortfarande inte fått några nya skor och funderar allvarligt på att häva köpet/kräva pengarna tillbaka, men när jag läser kommentarerna här blir jag nervös...har Brandos slutat hantera returer? Levererar de inte längre skor pga konkurs, någon som vet?? Mvh/Katta

 
Ingen bild

Dennis

8 juni 2013 16:45

Katta: Jag undrar oxå, beställde ett par kängor i förra veckan som jag fortfarande inte har fått. Och jag får inte fram fösändelsen hos schenker. Jättesvårt att få tag på Brandos, tar flera dagar innan man får svar på mejl :-o

 
Ingen bild

Anders Bergqvist

8 juni 2013 17:22

Jag har vissa kontakter på en advokatbyrå i Stockholm. Ett rykte säger att rekonstruktionen går trögt och att en konkurs kan bli aktuell redan om 1-2 veckor. Är det någon som vet mer?
Med vänliga hälsningar
/Anders

 
Ingen bild

Egon

9 juni 2013 11:40

Skulle hellre slänga pengarna i brasan än köpa skor hos Brandos. Då kan man åtminstone va säker på att slantarna brinner upp o alstrar lite värme

 
Ingen bild

Karin

10 juni 2013 19:27

Brandos är skyldiga mig 599,50 kronor för en retur. Har försökt att ringa dem men får ej tag på dem. Har mejlat flera gånger men först fått svar efter 4 dagar (!) med löfte om att få pengar (snart 3 veckor sedan) fortfarande ej fått några pengar. Jag är så arg på Brandos att jag nästan spricker, bäst att jag slutar skriva nu innan jag börjar slinta på tangenterna.

MVH
Karin

 
Ingen bild

Marre

10 juni 2013 20:56

Har beställt skor rätt många gånger hos Brandos och det har funkat rätt okej, men jag kanske har haft tur? Skorna har passat i stort sett varje gång och jag har varit nöjd. Brandos betalade returen den enda gången jag fick skicka tillbaka ett par skor och det dröjde lite länge innan jag fick pengarna men dom kom ju till slut.

Jag tycker dock det är dåligt att Brandos har stängt sin telefonkundtjänst, om något går snett vill jag kunna ringa få direktkontakt med företaget. Oavsett köper jag numera mina skor hos Zalando.se
Dessutom är zalando generellt något billigare än Brandos.

Hälsningar från Marre från sundets pärla :-)

 
Ingen bild

Ted

14 juni 2013 09:36

Frågan är väl inte om utan NÄR Brandos går i konkurs. Ju snabbare desto bättre! Cheers! :-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Micke - 3 oktober 2013 09:13

Brandos på väg mot konkurs??? Konsumentupplysningssajten prisjakt länkar inte längre till Brandos hemsida. Som orsak anger man konkursansökan. Om detta stämmer har Brandos ansökt om konkurs. Någon som vet mer??   Senaste skrivna kommentaren på ...

Av Micke - 13 september 2013 14:39

Här kommer Brandos nya reklamfilm!   Missa den inte!!!   Ha en skön helg!!! /Micke    ...

Av Micke - 3 september 2013 19:08

Brandos försöker att blåsa sina leverantörer på 67,5 miljoner Ja, det är faktiskt vad Brandos försöker att uppnå när man uppmanar leverantörerna att skriva av 75 % av skulderna på 90 miljoner. Och det finns inte ens några garantier för att leverant...

Av Micke - 30 augusti 2013 12:03

Tycker för närvarande 1,4 % av våra besökare!! Vad tycker du? Vi vill veta sin åsikt! Fortsätt gärna att rösta i menyn till vänster. Det känns lite som att påståendet om att 99,99 % av Brandos kunder skulle vara nöjda är liiiiite överdrivet! Rätt...

Av Micke - 21 augusti 2013 19:44

EXTRA EXTRA EXTRA Noll förtroende för Brandos! En av Brandos borgenärer kräver nu via Stockholms tingsrätt att företagsrekonstruktionen upphör. Borgenären, som är en av flera hundra, kritiserar Brandos och dess rekonstruktör för bland annat brist...

Presentation

Vi tar fajten mot Brandos!

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Vad tycker du om Brandos?
 Ett bra och seriöst företag
 Ett OK företag
 Ett mindre bra företag
 Ett oseriöst och otrevligt företag

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards