brandosnejtack

Direktlänk till inlägg 30 augusti 2013

Brandos, ett bra och seriöst företag...

Av Micke - 30 augusti 2013 12:03

Tycker för närvarande 1,4 % av våra besökare!!

Vad tycker du? Vi vill veta sin åsikt! Fortsätt gärna att rösta i menyn till vänster.

Det känns lite som att påståendet om att 99,99 % av Brandos kunder skulle vara nöjda är liiiiite överdrivet! Rätta mig om jag har fel!    



Dessutom publicerar jag här ett mejl som jag fick i förra veckan.

Jag vill tillägga att personen som skickat detta mejl verkligen existerar men jag har lovat henne att få vara anonym. 



Hej!
Jag har tidigare arbetat på Brandos och kan säga att det var den absolut värsta arbetsplats jag varit på någonsin! Deras personalpolitik är fruktansvärd. De tillåter att anställda mobbas öppet på arbetet av andra anställda. Spelar ingen roll att de pratar med HR chefen, de gör ingenting för sin personal! Det är otrevliga, oproffessionella och lurar både sina kunder och leverantörer! De skiter fullständigt i hur personalen mår och utnyttjar sina anställda!
Tycker inte det är mer än rätt att de går i konkurs och att de som investerat i det där bolaget aldrig får tillbaka sina pengar!!! 



Det känns som att Brandos varken är särskilt schysst mot sina kunder, sina leverantörer eller sin personal. Ingen rök utan eld brukar det heta. Jobbar du eller har du jobbat på Brandos? Eller är du kund/fd kund hos Brandos och vill dela med dig av dina erfarenheter? Vi vill gärna veta vad du tycker! Du får vara anonym om du vill så länge jag vet vem du är (jag lämnar naturligtvis inte ut några av dina uppgifter!!)

Hör av dig till  hottamicke@hotmail.com


Ha en riktigt skön helg!!!

/Micke   

 
 
Ingen bild

Yasmin

30 augusti 2013 13:20

Köpte ett par boots hos Brandos, ena klacken gick av efter bara en månad så jag skickade tillbaks dom. Har ännu inte fått några nya, väntat i snart sex veckor!!!!!! Skitsvårt att få tag på dom! Shitföretag, varning!
/Yasse

 
Ingen bild

Hans nilsson

31 augusti 2013 10:56

Skorna Brandos skickade till mig var i en annan nyans än de som jag beställt så jag fick returnera dom. Men tydligen måste man göra en helt ny beställning för att få skor med rätt nyans, det räcker inte att göra en retur. Och pengarna behåller Brandos + att jag måste betala ännu en gång för att få de nya skorna!????
Varför måste det vara så krångligt att handla hos Brandos? Och varför måste dom hålla inne mina pengar i flera veckor, någon som vet? Nästan omöjligt att få kontakt med Brandos, överväger allvarligt att upphäva köpet...

Hälsningar
/Hasse

 
Ingen bild

F.d anställd

31 augusti 2013 11:24

Nä nu får du ta och ge dig.... Detta mail du har "fått" är så sjukt jävla påhittat!
Det ENDA som funkade på brandos var samspelet mellan oss kollegor. Det var det som fick oss att gå till jobbet varje dag! Ingen blev öppet mobbad och vi hade en HR-avdelning (som för övrigt består av en person så det är ingen avdelning) som brydde sig. Det är en grej att du vill dra ner Brandos i skiten, men att hitta på mail om ett företag du inte har insikt i, det är jävligt lågt!
Och alla dessa "mail" från lageranställda.... JISSES!

Skriv gärna om fakta och det du läser om i tidningarna, men hitta inte på mail från "anställda"......

Du har gått för långt nu!

 
Ingen bild

Micke

31 augusti 2013 18:11

->F.d anställd/Wilma m.fl.: Allt är bara påhittat. Ja, naturligtvis. Och Brandos alla missnöjda kunder, personal och leverantörer och dåliga omdömen är bara fejk, i själva verket är 99,99 % jättenöjda med Brandos, signaturen Kick-ass har ju rätt!! ;-)

Och du använder inte olika alias för att låtsas vara flera olika personer när du kommenterar på denna bloggen, eller hur???

Ha en fortsatt skön helg!
/Micke

 
Ingen bild

F.d anställd

31 augusti 2013 18:49

Missnöjda kunder, anställda och leverantören är det definitivt. Men att folk mobbas öppet på kontoret, DET är ljug!

Det går inte att skjuta under stolen att allt är helt uppåt väggarna för alla parter... jag är själv en f.d anställd av en anledning... Jag kan säga mycket om Brandos, men att det mobbas stämmer verkligen inte!

 
Ingen bild

Micke

31 augusti 2013 20:18

->F.d anställd. Jag förstår och respekterar dina synpunkter. Nu kan jag bara utgå från det som andra personer skriver vilket naturligtvis kan vara subjektivt och färgat av olika orsaker. Du får jättegärna berätta lite om dina egna erfarenheter av Brandos. Jag garanterar att du får vara anonym. Mejla till hottamicke@hotmail.com
Ha en fortsatt skön kväll!
/Micke

 
Ingen bild

Ella

1 september 2013 18:24

Hej alla, jag skulle beställa ett par Ten points från Brandos, dom lockade med 100 kr i rabatt så jag slog till...MEN rabattkoden funkade inte så jag fick ändå betala fullpris!! Dåligt Brandos! Och helt omöjligt att få tag på dom. Kommer aldrig mer att beställa där...

 
Ingen bild

erik

5 september 2013 15:55

HAHAHAHA Älskar att när man går in på denna bloggen så ligger det reklam baners från Brandos..... HAHAHAHA sjukt roligt och jävligt kontraproduktivt för dig micke.....

 
Ingen bild

Micke

5 september 2013 19:53

Kontraproduktivt för Brandos hehehe :-) Dom betalar pengar för annonser som nog ger en rätt låg utdelning. Så där en 2 % av våra besökare rent hypotetiskt sett, eller vad tror du??? ;-) Ha en skön kväll!
/Micke

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Micke - 3 oktober 2013 09:13

Brandos på väg mot konkurs??? Konsumentupplysningssajten prisjakt länkar inte längre till Brandos hemsida. Som orsak anger man konkursansökan. Om detta stämmer har Brandos ansökt om konkurs. Någon som vet mer??   Senaste skrivna kommentaren på ...

Av Micke - 13 september 2013 14:39

Här kommer Brandos nya reklamfilm!   Missa den inte!!!   Ha en skön helg!!! /Micke    ...

Av Micke - 3 september 2013 19:08

Brandos försöker att blåsa sina leverantörer på 67,5 miljoner Ja, det är faktiskt vad Brandos försöker att uppnå när man uppmanar leverantörerna att skriva av 75 % av skulderna på 90 miljoner. Och det finns inte ens några garantier för att leverant...

Av Micke - 21 augusti 2013 19:44

EXTRA EXTRA EXTRA Noll förtroende för Brandos! En av Brandos borgenärer kräver nu via Stockholms tingsrätt att företagsrekonstruktionen upphör. Borgenären, som är en av flera hundra, kritiserar Brandos och dess rekonstruktör för bland annat brist...

Av Micke - 18 augusti 2013 21:47

Ja det tycker så långt 94,9 % av våra läsare! Finns det verkligen någon vettig människa som på allvar tror att 99,99 % av Brandos kunder skulle vara nöjda?? Tillåt mig tvivla...Och fortsätt gärna att rösta i menyn till vänster om du ännu inte har ...

Presentation

Vi tar fajten mot Brandos!

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Vad tycker du om Brandos?
 Ett bra och seriöst företag
 Ett OK företag
 Ett mindre bra företag
 Ett oseriöst och otrevligt företag

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards