EXTRA EXTRA
Martin X tycker till om en ev. konkurs, Brandos ledning med mera
Hej jag jobbar på Brandos lager. Jag tycker det är trist att många här önskar att Brandos ska gå i konkurs. Det skulle innebära att vi alla som jobbar här blir av med våra jobb och många av oss (jag t.ex.) har familj att försörja. Jag törs inte berätta mer för jag måste förbli anonym.
Jag kan dock hålla med om att vår ledning borde agerat bättre än de gjorde. Himla trist att FJ och KJP lade ut den där filmen efter valet 2010 som fick en sån enorm spridning. Det var inte bra för Brandos! Och ironin i det hela är att flera av oss som jobbar här sympatiserar med SD. Tack för ordet!
Martin X Måndag 12 aug 15:03
Tack Martin för att du hörde av dig till oss! Mycket intressant att läsa. Jag kan faktiskt känna sympati för Brandos personal. Det känns som att deras ledning helt har misslyckats med sitt jobb. Överhuvudtaget verkar Brandos ledning just nu vara drabbad av handlingsförlamning. Varför går dom inte ut och agerar?? Brandos tycks vara nära konkurs och personalen måste ta hela skiten när ledningen inte tar något ansvar.
Jobbar du också på Brandos eller har du annan information som kan vara intressant för bloggen? Hör gärna av dig!
Ha en fortsatt skön vecka!
/Micke
Kenta
13 augusti 2013 07:57
Tack Martin för att du vågar gå ut berätta för oss! Hade ingen aning att det var så bedrövligt. Jag skulle vilja tipsa alla som jobbar på Brandos om en sak: Byt jobb! Det finns ingen anledning att jobba för såna svinpälsar!
Sofi
13 augusti 2013 09:26
Jag beställde ett par Converse från Brandos för några veckor sen. Jag fick dom efter fyra dagar och såg snabbt att kartongen hade fått en smäll. Och en av skorna hade fått ett fult jack :-( Det så ut som att någon huggit med en yxa rakt genom skokartongen! Hursomhelst fick jag skicka tillbaka skorna.
Men jag har fortfarande inte fått några nya skor! Och nu har Klarna börjat hota med inkasso men jag vill inte betala, för jag har ju inte fått några skor! Jättesvårt att få kontakt med Brandos. Jäkla sk*t! Vad ska jag göra, nån som har ett gott råd?!! :-o
Mvh/Sofi
Malin Johansson
13 augusti 2013 20:01
Sofi: Du är inte ensam. Jag fick problem med en retur eftersom Brandos skickade skor av fel modell. Hade jättestrul med Klarna det tog typ två veckor för dem att makulera fakturan.
Känns läskigt att inte kunna få tag på Brandos via telefon, alla andra butiker på nätet har ju en telefonkundtjänst. Så inte Brandos och det tar eeeevigheter innan de svarar på mejl.
Men Sofi, ge inte upp..fortsätt att bomba Brandos med mejl!! Jag skickade säkert 12-15 mejl innan jag fick ett vettigt besked
och till slut löste det sig :-) Men aaaaldrig mer.
Varning för Brandos säger jag bara! Skulle hellre köpa gamla gympadojor om jag vart tvungen att välja ;-)
Kramis :-)
/Mallan
NN
14 augusti 2013 13:56
Hej jag kan från en säker källa bekräfta att det inte är någon slump att Brandos väntar väldigt länge med att återbetala pengar t.ex vid returer. Enligt min kontakt har personalen fått strikta direktiv om att hålla pengarna så länge det bara går.
Detta eftersom Brandos har akuta likviditetsproblem och behöver varenda krona på sina konton.
Kick-ass
15 augusti 2013 20:14
Jaha så hit híttar alla missnöjda Brandos-kunder, eller??! Patetiskt! Om denna blogg har max 100 besökare/dag är det typ 0,001 % av Brandos kunder ifall nu alla som besöker bloggen är Brandos-kunder och missnöjda. Logiskt sett är alltså minst 99,99 % av Brandos kunder nöjda.
Micke
16 augusti 2013 06:52
Kick-ass->Om 99,99 % av Brandos kunder varit nöjda hade denna bloggen garanterat aldrig funnits. Om du vill veta hur nöjda kunderna är med Brandos antar jag att det enklaste är att du kollar runt lite på nätet. Och om du inte gillar denna bloggen, är väl det väl bara att logga ut. OK? Lycka till! ;-)
Bästa hälsningar
/Micke
J
16 augusti 2013 11:30
Brandos Lager? Get your facts straight!! Så påhittat det här mejlat från ''Martin'' så att det nästan blir trist!! Är inte ni från Zalando eller någon annan konkurrent som vill dissa Brandos och få kunder att välja något annat än Brandos? Kanske en sur arbetslös Sdare som fortfarande vill ha '' Revenge'' nästan 4 år senare för att man trampat på tårna. Jag menar vem lägger ner såååååå mycket av sin fritid genom att skapa en blogg för att dissa Brandos. Lägg av nu!
Micke
17 augusti 2013 08:26
->J: Ojojoj det var många konspirationsteorier på en gång ;-) Nej jag tillhör varken Zalando, någon annan konkurrent eller ett politiskt parti. Och jag är faktiskt inte arbetslös heller :-)
Och man kan undra vad det har med saken att göra? Tycker du att någon som är arbetslös är en sämre människa än den som har ett jobb??
Din och och ett par andra anonyma kommentarer den senaste tiden har alla en gemensam nämnare. En respektlös "von oben"-attityd som känns igen på något sätt. Är det kanske så att någon (från Brandos??) har väääldigt svårt för att ta saklig kritik???
Men J, slappna nu aaav! Brandos alla missnöja kunder finns ju inte i verkligheten. Alla kunder är supernöjda (till 99,99 %!!!) Och Brandos går jättebra, personalen är lycklig och tycker att ledningen gör ett kanonjobb, alla tiders! Någon rekonstruktion pågår inte heller och det finns naturligtvis INGEN RISK FÖR KONKURS. ;-)
Bästa hälsningar
/Micke :-)
Sanna
17 augusti 2013 10:07
J: Är det kanske du som är Erik från Brandos??
Är du här igen och hälsar på??? Så kul att ännu en gång få "kontakt" med någon från detta företag!
Brandos är nämligen fortfarande skyldiga mig mer än tusen kronor för en retur. Skulle du kunna vara snäll och svara på följande: 1. Hur ska jag komma i kontakt med Brandos så att jag får tillbaka mina pengar? Har du kanske något telefonnummer så att jag kan ringa dom? 2. Är det rimligt att Brandos behåller kundernas pengar i 6-8 veckor eller längre. 3. Hur har ni på Brandos tid att följa bloggar som denna när ni inte har tid att ge era kunder kvalificerad service? Tacksam för svar /Sanna
Kenta
17 augusti 2013 12:19
Micke: Bry dig inte om det där Brandos-trollet! Han tillför ingenting till diskussionen och har absolut ingenting att komma med. Jag gissar att han är en av Brandos chefer. Han är säkert frustrerad över att det finns ett så pass välbesökt forum för besvikna Brandoskunder. Man kan gissa att deras försäljning inte är på topp just nu :-) Unnar verkligen dom puckona ett fet konkurs ;-)
Wilma
21 augusti 2013 13:52
Jag vill bara tillägga i denna debatt att Brandos har inget eget lager, de har ett tredjepartslager. Det vill säga att de hyr in sig hos en stor aktör som har egen ledning och egen personal. Så skulle Brandos konka så kommer inte lagret och personalen att påverkas utan de kommer hyra ut platsen till något annat företag...
Patrik Nilsson
21 augusti 2013 20:39
I rättvisans namn...vi vet inte exakt var Martin jobbar. Brandos flyttade sitt lager från Falkenberg till Helsingborg och Green Cargo Logistics för ca. ett år sedan men även om de som arbetar inte är direkt anställda av Brandos (?) lär de väl bli av med jobben rätt snabbt om en så stor aktör som Brandos skulle gå i konkurs.