brandosnejtack

Alla inlägg den 5 juni 2013

Av Micke - 5 juni 2013 06:21


Från en som jobbar på Brandos:


"Hej, jag måste erkänna att vi är många som jobbar på Brandos som mår dåligt just nu. Och inte bara på grund av den osäkerhet som gäller, utan minst lika mycket på grund av dålig ledning. Jag känner inte att jag har något bra stöd av ledningen! Nada, tyvärr och jag vet att inte jag är ensam! Men alla är rädda om sitt jobb och man vill absolut inte ligga dåligt till med cheferna. Jag tycker det var otroligt dåligt att dom skar ner på telefonkundtjänsten och sedan stängde den helt, ett jättedåligt beslut! Och jag tycker verkligen synd om våra kunder. Många har beställt skor under flera år, och vi som jobbar här skulle vilja hjälpa kunderna, men får inte på grund av ledningens beslut!


Och flera undrar varför inte media skriver om Brandos, men det tror jag inte kommer hända! Eftersom de högsta tupparna gick ut stort mot SD efter valet 2010 med en film som har spridits jättemycket på Youtube har det blivit en prestigegrej det där. Om man hatar SD är man ju automatiskt en hjälte hos svenska media. Och därför kommer inte tidningarna/tv att rapportera om det som händer på Brandos. Det knäppaste är att flera av oss som jobbar här sympatiserar med SD, och jag har själv invandrarbakgrund. Särskilt efter kravallerna i Husby osv var det många som reagerade. Men utåt sett heter det bara att alla på Brandos är för mångfald blablabla, som att vi inte klarar av att tänka själv.  


Som du säkert förstår vågar jag inte gå ut med mitt riktiga namn.

Hälsningar

Elena



Tack för ditt mejl Elena. Mycket intressant att läsa.

Jobbar du också på Brandos? Hör gärna av dig, jag vill höra din version! Och du får givetvis vara 100 % anonym.


Ha en skön dag!   

/Micke

Presentation

Vi tar fajten mot Brandos!

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Vad tycker du om Brandos?
 Ett bra och seriöst företag
 Ett OK företag
 Ett mindre bra företag
 Ett oseriöst och otrevligt företag

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards