brandosnejtack

Direktlänk till inlägg 28 juli 2013

Några dagar kvar!!!

Av Micke - 28 juli 2013 09:12

    


Semester ett par dagar till!!

Har varit en kanonsommar med sol, bad och bus, hoppas ni som läser denna blogg oxå har en riktigt skön sommar! :-) Och skorna på bilden är förresten INTE köpta på Brandos! ;-) Men vad händer nu med detta skojeriföretag?? Ja, rekonstruktionen fortsätter vad jag vet, men ett envist rykte säger att detta inte går särskilt bra. Brandos har fortfarande anställningsstopp fast de är underbemannade (det drabbar kunderna genom ständiga förseningar och att Brandos är svårare att få tag på än Julian Assange), det fortsätter att strömma in klagomål bl.a pga dålig hantering av returer, Brandos är skyldiga pengar till en herrans massa kunder och så vidare...


Tack alla ni som kontaktar oss eller skriver kommentarer! Fortsätt att skriva och berätta om dina erfarenheter av Brandos. Jag garanterar att du kan vara 100 % anonym. Naturligtvis får du även vara positiv till Brandos om du vill ;-)


Här följer några av de senaste kommentarerna:


Regelrätt blåsning...?

Brandos har tappat bort min retur då de tydligen satt i system att bifoga fel retursedel så att de kan hävda att de aldrig mottagit någon retur...!!!! De har inget tel.nr och de vägrar ringa upp kunden........läskgt dåliga

(skrivet av Daniel)


Jag har också råkat ut för Brandos. Returnerade två par skor och fick bekräftelse på att returen mottagits. Pengar utlovades inom 30 dagar, men jag har fortfarande inte fått några trots att det nu gått mer än dubbelt så många dagar. Det går inte att ringa, jag har mejlat flera gånger utan att få svar. Mycket, mycket irriterande.
Brandos, ni är skyldiga mig 1400 kr! Hit med mina pengar!

(skrivet av Åsa)


Jag är också en av Brandos fd trogna kunder. Har beställt massor av skor och även kläder av dem och varit nöjd. Men det funkar inte när man inte kan lita på att t.ex det där med returerna funkar. Tyvärr fick jag problem med min senaste beställning och fick returnera ett par skor som inte passade. Men Klarna krävde ändå att jag skulle betala fast jag skickade tillbaka skorna. Klarna hänvisade till Brandos och Brandos var nästan omöjliga att få tag på. Jag kontaktade både Brandos och Klarna massor av gånger (10+) och till slut löste det sig, men gud så irriterande! Aldrig mer säger jag bara...

(skrivet av Kamilla)


Gogglade på Brandos och hittade denna sidan av en slump. Det verkar vara många som drabbats av uteblivna/försenade betalningar av returer och andra problem. Jag har själva beställt skor hos Brandos flera gånger och min erfarenhet är att allt funkar jättebra så länge man inte får problem med sin order. Och det hände mig för en dryg månad sedan när jag beställde lite sandaler och sommarskor. Redan när ordern skapades blev något fel och det slutade med att jag fick helt andra skor/storlekar än jag beställt. I normala fall hade detta säkert inte varit något problem MEN precis som många skriver är det nästan helt omöjligt att komma i kontakt med Brandos.

Ringa går ju inte och hur kul är det att skriva ett jättelångt mejl för att reda ut allt trassel som Brandos själva har skapat (pga ett fel på deras webbplats/lager???). Hur som helst ångrade jag köpet men Klarna vill fortfarande ha betalt för skorna som jag skickade tillbaka. Kommunikationen mellan Brandos och Klarna verkar inte heller fungera. Aldrig mer säger jag bara. Brandos har ett bra sortiment och ok priser men deras service ligger på minusnivå.
(skrivet av Marianne)


Och fortsätt gärna delta i vår omröstning i menyn till vänster!! Ska Karl-Johan Pantzar be om ursäkt??? Eller som en av våra läsare uttryckte saken...Fredrik Juto ska också be om ursäkt!! :-) Ha en fortsatt skön sommar, njut så länge det varar!! / Micke   

 
 
Ingen bild

Irene

28 juli 2013 17:06

Tänkte köpa några skor på nätet, hittade ett par snygga Clarks på Brandos. Skulle precis skicka beställningen när jag såg att många kunder var väldigt missnöjda med detta företag. Känns ju spooky att beställa nåt på nätet när sååå himla många är missnöjda, att folk klagar på returer som inte funkar, att man inte får pengar tillbaka osv. Jag fattar inte att ett stort företag som Brandos kan hålla på så här!? Varför inte ge kunderna ett schysst bemötande istället!?

För min del blev det hur som helst Zalando istället. De hade exakt samma skor men dryga hundralappen dyrare. Fast då vet jag iaf att jag kan känna mig trygg och att jag kan ringa deras kundtjänst (med schyssta öppettider) om nu något trots allt skulle gå snett.

 
Ingen bild

Robban

28 juli 2013 20:48

Kanon Micke...tack för att du håller igång bloggen, alltid kul att läsa vad som händer på Brandos-fronten...vi syns ju snart :-) ha d! /Robban

 
Ingen bild

Micke

29 juli 2013 09:10

Robban: Tackar :-))) Japp det gör vi! Hälsa Freddy o Limpan ;-)

 
Ingen bild

Erik

2 augusti 2013 14:50

Du tycker inte att du dragit detta lite väl långt ??
Jag anser att du verkar ha tappat det lite med tanke på va som skede dig. Att det blir missnöjda kunder är väl inte så konstigt för ett företag som omsätter ca 1 milj per dag? Räknar du med ett hög snitt pris på 1000:- så ser du snabbt att det är 1000 kunder ( och då har vi räknat på ett väldigt högt snitt pris skulle gissa att det snarare är 600-700:-) om du har 365 000 kunder per år och säg 4% av dem är missnöjda då inte ditt besöksantal så högt längre, nej sorry Brandos kanske inte gjort sitt jobb helt .
Men du har dragit det för långt

 
Ingen bild

Micke

2 augusti 2013 21:50

->Erik. Jag trodde först att bara jag själv var drabbad men upptäckte snart att mitt fall alls inte var unikt, massor av personer har råkat ut för liknande saker och senaste tiden har många blivit blåsta på sina returer. Även gensvaret på bloggen har varit enormt.

Ju mer jag läste om hur Brandos lurar sina kunder på ett som det verkar systematiskt sätt, desto mer angelägen blir jag att driva denna bloggen. Och att Brandos nu begärdes i rekonstruktion stärkte mig bara ännu mer i den övertygelsen.

Och ett företag som behandlar sina kunder på ett dåligt sätt har som jag ser det bara två alternativ: antingen skärper man till sig och förbättrar sina kunder och ber kunderna om ursäkt ELLER så går man i konkurs. Vad tror du själv kommer att hända?? :-) Ha d! Soliga hälsningar/Micke

 
Ingen bild

Erik

2 augusti 2013 23:43

Tack för ditt svar Micke.

Ska jag vara helt ärlig mot dig så jobbar med ett jobb som ligger nära de dem gör.
Jag kan bli lite förskräckt när jag läser kommentarer på din blogg, jag vill börja med att säga att det finns under inga omständigheter några kopior av något märke på Brandos att ingen har gått in och dementerat detta kan jag tycka är konstigt, detta då de enbart jobbar med licencierade dotterbolag, distributörer, agenter.
Inget bolag i deras klass kan göra annat då marknaden är väldigt kontrollerad
Det finns självklart problem i ett företag som år efter år går back i sitt resultat men kan jag med det sagt tycka att din käll kritik mot andra online företag är lite konstig, kolla på upp övriga internet handlares bokslut innan du refererar till dem. Problemet är inte Brandos, problemet är hur online buiessness drivs idag, alla de bolag du refererar till har gått back de senaste åren (se 121.nu alt allabolag.se) de drivs av risk kapitalister som vill få upp omsättningen för att sedan "go public".
Innan du ger dig på ett enskilt bolag vara för att du själv blivit "drabbad" så tycker jag du ska käll granska vad du påstår.

Du kan mer än gärna få mitt telefon nr/mail om du vill kolla vem jagar och va jag har för koppling till Brandos.
Men du kommer inte få dem via detta forum utan då vill jag vara anonym så kommer jag kunna påvisa att du i mångt och mycket har fel. Med det sagt så vet jag att de självklart inte alltid har rätt.

 
Ingen bild

Erik

2 augusti 2013 23:54

Kan tycka det är lite speciellt att referera till armygross när det är mainstream sidor för skor online som är det som skall diskuteras också men bad vet jag...

 
Ingen bild

Erik

3 augusti 2013 00:00

Sorry Micke jag såg i min iver att jag inte svarade på din fråga.
Jag är ganska säker på att deras rekonstruktion kommer att gå igenom då de flesta leverantörerna kommer att godtaga 25% av order värdet.
Om ej så kommer någon med pengar att betala konkursförvaltaren en billig penning för att överta ett företag med en omsättnin över 300 milj.
Så sorry du kommer nig d
Få leva med Brandos i några år till...

 
Ingen bild

Sanna

3 augusti 2013 08:39

Hej Erik, vad kul att någon som jobbar på Brandos hälsar på!
Vad glad jag blir att ääääntligen få "kontakt" med någon från detta företag (denna blogg verkar på något sätt ha blivit ett forum för besvikna Brandoskunder)!

Brandos är nämligen fortfarande skyldiga mig mer än tusen kronor för en retur. Så om du vill göra något annat än höja Brandos till skyarna kan du väl svara på följande. 1. Hur ska jag komma i kontakt med Brandos så att jag får tillbaka mina pengar? 2. Är det rimligt att Brandos behåller kundernas pengar i 6-8 veckor eller längre. 3. Hur har ni på Brandos tid att följa bloggar som denna när ni inte har tid att ge era kunder kvalificerad service? Tacksam för svar /Sanna

 
Ingen bild

Karl-Anders

3 augusti 2013 09:32

En liten undran: Är det Fredrik Juto eller Karl-Johan Pantzar som använder sig av pseudonymen Erik?

 
Ingen bild

Micke

3 augusti 2013 10:07

->Erik, känner du till uttrycket "kunden har alltid rätt"??? Det tycks vara en grundläggade princip som Brandos har missat.

Frånsett vad Brandos kunder skriver på denna blogg (som du ju verkar vara mycket kritisk till) kan du ju bara kolla lite på nätet: läs med öppna ögon t.ex på
http://www.prisjakt.nu/butiksinfo.php?f=11376
http://www.reco.se/brandos-ab-publ
http://www.rejta.se/omdome/1751914/brandos?search_word=brandos
Men deras källkritik kanske också är lite konstig??? ;-)

Jag vet inte om du äger aktier i företaget eller på något annat sätt är engagerad i deras verksamhet MEN: Ett företag måste klara av att ta kritik!!! Och hur bra eller dåligt andra liknande företag går ekonomiskt spelar väl egentligen ingen roll!??

Det är ju Brandos som denna blogg handlar om! Och vad jag vet är Brandos stora på kängor (!) då är det väl för fasen inte irrelevant att rekommendera Armygross för de kunder som väljer att bojkotta Brandos och vill hitta ett annat alternativ?!? :-)

Om Brandos inte går i konkurs och fortsätter "tuffa på " på samma sätt som hittills (genom att inte respektera sina kunder, ha en arrogant attityd och inte be om ursäkt osv.) kommer jag att fortsätta driva denna blogg hur länge som helst och det kan varken du eller någon annan ändra på!!

Ha en fortsatt skön dag!
/Micke :-)

 
Ingen bild

Micke

3 augusti 2013 10:13

PS. Jag har ingen aning om Brandos säljer kopior av märkesskor. Men det finns faktiskt vissa indikationer på att så är fallet. Eller hur ska man tolka de åtskilliga kommenterar om klackar som faller av, lack som lossnar eller märkesloggor som inte ser ut som "på riktigt"??? Jag kan faktiskt hålla med om att det är märkligt att inte Brandos har gått ut och dementerat detta!!!

 
Ingen bild

Emma

3 augusti 2013 23:51

Sanna: Bra skrivet! Knäppt att någon från Brandos tycks ha tid för att läsa varenda kommentar på denna blogg när dom inte har tillräckligt med folk för att svara i telefon eller besvara mejl. Fick själv vänta i tre dagar på att få svar vid en enkel förfrågan angående en skostorlek, bottenuselt verkligen!

Hälsningar Emma, fd kund hos Brandos

 
Ingen bild

Gustav

5 augusti 2013 11:38

Hej,

Brandos kommer att gå i konkurs nu eller snart, de har inget förtroende hos leverantörerna som kommer att rösta nej, sedan är det ingen som har uppmärksammat att 9,9 miljoner är obetalt till kunder som skickat returer. det är väl så där en 15 000 kunder som kanske, kanske kommer att få 25% tillbaka om ett år ogaranterat då dom även omfattas av ackordet. Dvs Brandos vill skriva bort 75% Va är kvällstidningarna, det här är den största blåsningen på länge!! dessutom kommer 400 leverantörer att förlora 90 miljoner, på ett bolag som inte vet hur man köper o säljer.

 
Ingen bild

Fanny

10 augusti 2013 23:55

Vem tänker på alla anställda då? De har halverat sin personal och det är nu typ 40 pers som står utan jobb.... unga som inte kan flytta hemifrån, mammor/pappor som inte kan bidra till familjens ekonomi och måste gå på a-kassa.... de anställda som förlorar sin lön är väl de som lider mest eller är det mer synd om de som inte får tillbaka 1000 kr?

 
Ingen bild

Anna-Karin

11 augusti 2013 08:02

Hej Fanny! Den frågan borde du faktiskt ställa till Brandos chefer dvs Karl-Johan Pantzar och Fredrik Juto. Det är ju dom som ansvarar för företagets verksamhet och som har kört Brandos ner i botten. Jag klarar mig utmärkt utan de 490 kronorna som Brandos är skyldiga mig för en retur.

Men jag tycker det är principiellt fel att ett företag beter sig svinigt och arrogant mot sina kunder. Och det kan väl knappast vara rimligt att man ska behöva acceptera att bli dåligt bemött av ett företag bara för att deras personal riskerar att bli av med jobbet, eller hur tänker du??

MVH/
ANNA-KARIN

PS. 1000 kronor kan vara mycket pengar, t.ex för unga personer och studerande. Kan väl inte vara kul för en student att inte ha pengar till mat när skorna man beställer blir dubbelt så dyra för att Brandos håller inne pengarna för returer i flera månader!?

 
Ingen bild

Fanny

11 augusti 2013 10:30

Anna-Karin:

Jag menar inte på något sätt att det är ok att bete sig illa mot sina kunder, det är inte ok på något sätt.

Jag menar bara att det finns större problem än att inte få tillbaka (i jämförelse med en månadslön) en liten summa pengar.

Personalen är nog lika mycket "offer" i detta som kunderna är. Jag kan bara tänka mig hur de har kämpat och försöker hinna med allt. Kan inte vara lätt att halveras i arbetskraft och ändå försöka hinna med alla kundreturer och återbetalningar.

Jag lider med dom.....

 
Ingen bild

Anna-Karin

11 augusti 2013 11:24

Hej igen Fanny! Jag håller med dig, visst är det säkert även synd om Brandos personal som har en så usel ledning (vilket ju även medarbetaren "Elena" bekräftar, läs mer på http://brandosnejtack.bloggplatsen.se/2013/06/05/9906785-det-kom-ett-mejl/
Måste ju vara vidrigt att man vill sköta sitt jobb och hjälpa kunderna när ledningen beslutar att stänga telefonkundtjänsten, sparkar personal osv. Skulle för övrigt vara intressant att veta vad andra Brandos-medarbetare tycker.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Micke - 3 oktober 2013 09:13

Brandos på väg mot konkurs??? Konsumentupplysningssajten prisjakt länkar inte längre till Brandos hemsida. Som orsak anger man konkursansökan. Om detta stämmer har Brandos ansökt om konkurs. Någon som vet mer??   Senaste skrivna kommentaren på ...

Av Micke - 13 september 2013 14:39

Här kommer Brandos nya reklamfilm!   Missa den inte!!!   Ha en skön helg!!! /Micke    ...

Av Micke - 3 september 2013 19:08

Brandos försöker att blåsa sina leverantörer på 67,5 miljoner Ja, det är faktiskt vad Brandos försöker att uppnå när man uppmanar leverantörerna att skriva av 75 % av skulderna på 90 miljoner. Och det finns inte ens några garantier för att leverant...

Av Micke - 30 augusti 2013 12:03

Tycker för närvarande 1,4 % av våra besökare!! Vad tycker du? Vi vill veta sin åsikt! Fortsätt gärna att rösta i menyn till vänster. Det känns lite som att påståendet om att 99,99 % av Brandos kunder skulle vara nöjda är liiiiite överdrivet! Rätt...

Av Micke - 21 augusti 2013 19:44

EXTRA EXTRA EXTRA Noll förtroende för Brandos! En av Brandos borgenärer kräver nu via Stockholms tingsrätt att företagsrekonstruktionen upphör. Borgenären, som är en av flera hundra, kritiserar Brandos och dess rekonstruktör för bland annat brist...

Presentation

Vi tar fajten mot Brandos!

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Vad tycker du om Brandos?
 Ett bra och seriöst företag
 Ett OK företag
 Ett mindre bra företag
 Ett oseriöst och otrevligt företag

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards