brandosnejtack

Alla inlägg under december 2012

Av Micke - 5 december 2012 13:43

Kära läsare,


roligt att så många hittar hit, hade aldrig trott att Brandos skulle engagera så många! Här kommer några läsarreaktioner som jag fått via hottamicke@hotmail.com


Hej Micke och tack för att du fortsätter granska Brandos! Jag har själv blivit lurad av dom, fick skor men inga skosnören knäppt att man ska behöva beställa skosnören separat! Förresten tror jag att främsta orsaken till att t.ex Expressen inte granskar dom är Brandos annonserar jättemycket där! Inte skulle väl Expressen granska en av sina främsta anonsörer? 


Hälsningar

/Lina


Tjennixen, tack för en bra blogg! Funderade först på att köpa julklapparna hos Brandos men efter att ha läst här blir det på ett annat ställe!!!! Tack!! /Sammy 


 


Tjena Micke, bra att du ställer Brandos mot väggen, dom respekterar inte sina kunder!!!

/Rickard i Spånga


Djävla SD-rasist, hata Brandos så mycket du vill!! Brandos är bäst på skor och har störst sortiment och bäst service! Dom välkomnar alla typer av kunder, fatta!!!

(skrivet av anonym) Micke svarar: Denna blogg handlar om skor och inte om rasism. Läs innantill nästa gång, tack.


Hallå där Micke, har köpt skor hos Brandos några gånger och tycker faktiskt att dom är helt OK trots allt. Trist att du blivit så dåligt bemött, kan förstå om du är besviken och arg men jag tror att du bara har haft maximal otur.

Hälsningar från Marie i Malmö


Hejhej bra blogg, beställde skor från Brandos en gång, fick två stycken vänsterskor, jag säger alldrig mer!!!

/Emme








Av Micke - 4 december 2012 08:31

Det är märkligt att ett så stort företag som Brandos inte granskas av media. Tänk om t.ex Expressen kunde starta ett drev och bli en röst åt alla besvikna Brandos-kunder i hela landet. Tänk om man kunde ta in experter som fick analysera om Brandos märkesskor verkligen är äkta, eller om dom är billiga kinesiska kopior. Tänk om man skulle ta del av Brandos resultaträkning och se försäljningssiffrorna i svart på vitt!?


    


Det enda som vi vet just nu är att det cirkulerar ett rykte om att Brandos skoförsäljning går back med 6 miljoner kronor om året. Fredrik Juto och  Karl-Johan Pantzar: Rätta mig gärna om jag har fel! Eller varför måste ni pumpa in en herrans massa pengar i verksamheten varje år?


Slutsats: Svenska medier sköter inte sitt jobb! Macdonalds chefer åker dit när dom säljer arbetstillstånd, Ikea och H&M hamnar hela tiden i blåsväder, och alla andra företag också. Men inte Brandos, trots att där verkar finnas en hel kennel begravd. Visst är det märkligt eller hur???


Ha en fortsatt skön vecka!   /MIcke

Av Micke - 2 december 2012 13:10

Flera gånger har jag undrat det. Dels för att produktkvaliteten på Brandos skor i flera fall tycks vara undermålig (läs vad folk tycker om Brandos, om klackar som lossnar och trasiga skor!) och dels för att flera personer påpekar just det: Märkesskorna som dom beställt har faktiskt varit kopior. Om så är fallet är detta synnerligen anmärkningsvärt.


Några exempel:


Jag hittade en intressant diskussion på familjeliv.se

Har fått svar nu och säljaren var milt sagt förvånad. Hon skrev att hon fått skorna för ca 3 år sen av sin pojkvän som i sin tur köpt dem från brandos.se . Hon skulle kolla med honom ang äkthetsintyg o kvitto. Jag var inne på brandos och där har "mina" skor inte stjärnmönstret!?!? Går man in på orginalsidan, uggsaustralia så har de stjärnmönstret,,, förvirrad är ordet som beskriver mig nu...

 


Ann-Louise skriver

Förstår inte detta med "oäkta" är det inte samma skor som i vanliga affärer? Är inte Vagabond "Vagabond" ? Är det kopior?


Signaturen Kaj skriver följande

Jag trodde att det bara var jag som var drabbad! Nu förstår jag att Brandos blåst massor av sina kunder! Jag köpte ett par dyra märkesskor som visade sig vara billiga kopior (!) Skorna höll i en knapp månad. Aldrig mera Brandos!!!


Vad tror du som läser det här? Kan vi lita på Brandos?  Är det så att Brandos har ekonomiska problem, är det kanske därför dom håller på så här?? Tipsa gärna bloggen om du vet mer!! Ha en fortsatt skön söndag   /Micke






Av Micke - 1 december 2012 09:35

...är Brandos höga ranking på www.trustpilot.se

Att Brandos för närvarande har 9,1 i betyg på Trustpilot känns typ lika sannolikt som att Saddam Hussein fick 100 % av rösterna i Irak.


Samtidigt har Brandos bara 1,6 på reco.se märkligt, eller hur??? Om man sedan läser dom enskilda omdömena på trustpilot framkommer snabbt ett mönster. Dom som är positiva skriver extremt kortfattat, oftast något i stil med "snabbt, smidigt, bekvämt" eller bara "perfekt", medan dom som har seriösa invändningar mot Brandos skriver betydligt mer och mycket mer detaljerat. Är det fler än jag som anar ugglor i mossen?


Ett företag som Brandos är helt beroende av vad kunderna tycker. För Brandos är recensionerna på Trustpilot vad stringtrosorna är för Lady Gaga. Oumbärliga med andra ord. Kanske jag är lite konspiratoriskt lagd, men jag skulle inte bli förvånad om Brandos ranking faktiskt är manipulerad. Om inte annat har väl Brandos hundratals anställda? Varför skulle inte dom kunna gå in och skriva "Superbra, snabb service perfekt...." på fikarasten och få en klapp på axeln av chefen för det?


Ja kanske jag är konspiratoriskt lagd. Men med tanke på all respons jag får och vad jag i övrigt läser på nätet verkar Brandos INTE stå högt i kurs. Dessutom verkar deras försäljning inte gå bra just nu och ett rykte gör faktiskt  gällande att Brandos går back med 6 miljoner kronor varje år.


Du som vet mer, hör gärna av dig! Tillsammans tar vi fajten mot Brandos! Ha en riktigt skön helg! /Micke

Presentation

Vi tar fajten mot Brandos!

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Vad tycker du om Brandos?
 Ett bra och seriöst företag
 Ett OK företag
 Ett mindre bra företag
 Ett oseriöst och otrevligt företag

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards