brandosnejtack

Direktlänk till inlägg 10 augusti 2013

Karl-Johan Pantzar: Be nu om ursäkt!

Av Micke - 10 augusti 2013 09:04

Upp i svinottan för att åka till jobbet som vanligt. Hemskt, fast kul att träffa alla polarna på jobbet igen :-)
Men nu är det hög tid att uppdatera bloggen!
Tycker du att Karl-Johan Pantzar (Brandos VD) borde be om ursäkt? Tveklöst JAAA tycker i skrivande stund 88,5 % av alla som har medverkat i omröstningen. Karl-Johan Pantzar/Fredrik Juto: vad väntar ni på??? Här har ni ett gyllene tillfälle att be alla kunder som ni har behandlat illa och som ni inte har respekterat om en förbehållslös ursäkt!
 
Signaturen Erik klagade ju på min källkritik, får väl skärpa mig lite på den fronten ;-)
 
Här kommer några aktuella omdömen från Brandos kunder, håll tillgodo! :-)
Och fortsätt gärna skriv om dina egna erfarenheter av Brandos! Vi vill veta vad du tycker!
Du får naturligtvis även vara positiv till Brandos om du vill!   
 
Omdöme 1
Som andra i tråden redan skrivit.. De har inget bytessystem! Jag var tvungen att byta storlek på mina skor, och då fungerar det som så att jag skickar tillbaka mina skor och gör en helt ny beställning. Det betyder att jag måste lägga ut samma peng en gång till, och sen inom 30 dagar få tillbaka mina pengar för första paret skor. Skitkasst! Nu har jag pengar att lägga ut, men kanske inte alla som alltid har det. Och nu blev jag jävligt orolig efter vad som skrivits här, och hoppas verkligen att jag får mina 800 kr. Ska nu på direkten kontakta dom angående detta. Även kasst att de bara har mail-support (och de svarar inte inom den angivna tiden..)

Ska dela med mig av deras mailsvar:
"Det jag tänker att man kan ha reagerat på, är att vi för inte allt för länge sedan stängde ner telefontjänsten.
Som alla företag som syns utåt, är det normalt med både negativ och positiv respons, och oftast är det svårt att hitta sidor på internet som dedikerat hänger sig åt de goda sidorna.
Våra återbetalningsvillkor står att finna på hemsidan ( https://secure.brandos.se/returns ) , och det är viktigt att man som kund - oavsett var man önskar handla - läser igenom dessa, så att man inte står i en situation vari man eventuellt känner sig besviken och frustrerad. Vi återbetalar alltid om det finns giltig grund för det.
Jag kan bara beklaga att du inte är nöjd med vår bytesrutin. Dock är det en tämligen vanlig procedur, och det är självfallet inte vår mening att man ska känna sig missnöjd."

Sanningshalten verkar inte vara omfattande..
 
Omdöme 2
Har handlat här en gång. Det är en gång för mycket!

Beställde tre par skor och betalade direkt via banken. Två par skor skickades tillbaka i stort sett på en gång. Brandos registrerade returen 10 dagar efter det att de, enligt DB Schenker, tagit emot den...

Fick då ett mejl där det stod att jag skulle få pengar tillbaka för returnerade produkter inom 30 dagar från den dag då returen registrerats, vilket var den 24 maj.

Pengarna har jag ännu inte sett röken av.
 
Omdöme 3
Det är omöjligt att nå dem per telefon. De hänvisar till deras mejl istället, där de har som mål att svara på alla frågor inom 24 timmar. Skickade mejl för 4 dagar sedan och har ännu inte fått något svar. Det känns som att jag inte kommer att få se mina pengar igen...
Varning för detta företag! Håll er borta! Långt borta!
Rutten service, omöjliga att få kontakt med, och konkurs är troligtvis inom kort!
 
Omdöme 4
Ett riktigt skojarföretag, undvik! Beställde skor till sambon i present som skulle finnas i lager (1-4 dagars lev.tid) men efter 2v hade dom fortfarande inte kommit och efter att jag avbeställde skorna har jag fortfarande inte fått tillbaka pengarna, och inga svar från kundtjänst heller när jag mailar om det. Upptäckte även efter att jag beställt att företaget är under rekonstruktion d.v.s på väg mot konkurs.. Välj en annan skoaffär!
 
 
KÄLLA: Prisjakt
 
 

 
 
Ingen bild

Carolina

10 augusti 2013 12:01

Hej Micke tack för en bra blogg! Jag förstår inte att Brandos ska ha så dålig service till sina kunder. Jag försökte kontakta dom när jag fick problem med en leverans. Det tog nästan en vecka innan dom svarade på mejl. Vad ni än gör...undvik dessa skojare!!!

Hälsningar/Carro

 
Ingen bild

Sanna

10 augusti 2013 21:13

Brandos är fortfarande skyldiga mig mer än tusen kronor för en retur. Brandos, ge mig mina pengar jag börjar tappa tålamodet nu!!! /Sanna

 
Ingen bild

Abbe

10 augusti 2013 22:51

Sanna du snakcar bara skit din bitch!!! Köper mina skor från Brandos, funkar superbra varje gång! Massa att välja på toppenkvalitet, prefekt service, fatta!!!!! Vafan ska alla bara klaga för Brandos e bara bäst fuck the rest! ;-) Respect..

 
Ingen bild

Micke

11 augusti 2013 11:29

->Abbe. Vilken superbra reklam för Brandos, jag är imponerad! Om du använder kränkande ord fler gånger blir du bannad. Vänliga hälsningar /Micke

 
Ingen bild

Sanna

11 augusti 2013 20:30

Abbe: Tråkigt att du har en så respektlös och kvinnofientlig attityd. Dessutom kanske du borde träna lite på stavningen ;-) Jättekul för dig om du är nöjd med Brandos, fortsätt gärna shoppa men förr eller senare kanske du också råkar ut för något trassel. Inte lika kul för mig (och åtskilliga andra). Har fortfarande inte fått tillbaka mina pengar trots att jag har väntat i snart två månader. Om du verkligen tror att jag bara snackar skit kan jag mejla alla underlag till dig. Lägg bara ut en mejladdress i nästa kommentar så fixar jag det. /Sanna

 
Ingen bild

Martin X

12 augusti 2013 15:03

Hej jag jobbar på Brandos lager. Jag tycker det är trist att många här önskar att Brandos ska gå i konkurs. Det skulle innebära att vi alla som jobbar här blir av med våra jobb och många av oss (jag t.ex.) har familj att försörja. Jag törs inte berätta mer för jag måste förbli anonym.

Jag kan dock hålla med om att vår ledning borde agerat bättre än de gjorde. Himla trist att FJ och KJP lade ut den där filmen efter valet 2010 som fick en sån enorm spridning. Det var inte bra för Brandos! Och ironin i det hela är att flera av oss som jobbar här sympatiserar med SD.
Tack för ordet!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Micke - 3 oktober 2013 09:13

Brandos på väg mot konkurs??? Konsumentupplysningssajten prisjakt länkar inte längre till Brandos hemsida. Som orsak anger man konkursansökan. Om detta stämmer har Brandos ansökt om konkurs. Någon som vet mer??   Senaste skrivna kommentaren på ...

Av Micke - 13 september 2013 14:39

Här kommer Brandos nya reklamfilm!   Missa den inte!!!   Ha en skön helg!!! /Micke    ...

Av Micke - 3 september 2013 19:08

Brandos försöker att blåsa sina leverantörer på 67,5 miljoner Ja, det är faktiskt vad Brandos försöker att uppnå när man uppmanar leverantörerna att skriva av 75 % av skulderna på 90 miljoner. Och det finns inte ens några garantier för att leverant...

Av Micke - 30 augusti 2013 12:03

Tycker för närvarande 1,4 % av våra besökare!! Vad tycker du? Vi vill veta sin åsikt! Fortsätt gärna att rösta i menyn till vänster. Det känns lite som att påståendet om att 99,99 % av Brandos kunder skulle vara nöjda är liiiiite överdrivet! Rätt...

Av Micke - 21 augusti 2013 19:44

EXTRA EXTRA EXTRA Noll förtroende för Brandos! En av Brandos borgenärer kräver nu via Stockholms tingsrätt att företagsrekonstruktionen upphör. Borgenären, som är en av flera hundra, kritiserar Brandos och dess rekonstruktör för bland annat brist...

Presentation

Vi tar fajten mot Brandos!

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Vad tycker du om Brandos?
 Ett bra och seriöst företag
 Ett OK företag
 Ett mindre bra företag
 Ett oseriöst och otrevligt företag

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards