brandosnejtack

Direktlänk till inlägg 22 november 2012

Brandos nej tack!

Av Micke - 22 november 2012 10:32

Hej alla läsare, nu startar jag bloggen Brandos nej tack! Meningen med bloggen är att alla Brandos kunder ska öppet kunna berätta om sina erfarenheter från detta företag. Det kan naturligtvis även vara positiva saker om man så vill   Här är min egen berättelse:


Som småbarnspappa är det bekvämt att beställa saker via nätet. Eftersom jag avskyr att handla skor i butiker föll valet på en av Sveriges största aktörer: Brandos. Dom har ett stort sortiment, gratis returer och verkade seriösa. I ett par års tid beställde vi skor från detta företag, inte minst till barnen. Men för några veckor sedan var det något som gick snett. Riktigt snett!


För det första fick vi vänta lääääääänge på skorna. I över en vecka mot normalt max 2-3 dagar. När skorna väl kom fram reagerade lillgrabben på att hans nya Kavat var olika stora. Jag trodde först han skojade men det visade sig att skorna verkligen var i olika storlekar. Dessutom luktade alla skorna i beställningen väldigt konstigt. Det luktade typ karlssons klister om sulorna och det inte ska göra på nya skor. Jag kastade mig direkt på telefonen för att ringa till Brandos kundtjänst.


Tydligen var det många som ringde för jag fick vänta i tjugo minuter innan jag kom fram. Och när jag väl kom fram fick jag prata med en kvinna inte verkade komma från denna världen. Hon verkade fullständigt oförstånde och arrogant och viftade bara bort det hela med att dom tydligen håller på att flytta sitt lager just nu. Hon verkade stressad och ville snabbt bli av med mig kändes det som. Jag antar att fler än jag hade ringt för att klaga och att kvinnan i fråga inte var på sitt bästa humör.


Men jag gav mig inte utan krävde att få någon form av kompensation vilket kvinnan lovade att fixa, vi skulle minsann få någon slags rabatt som kompensation sa kvinnan med ett närmast hånfullt tonfall. Sedan avslutade hon samtalet genom att i princip slänga luren i örat på mig.


Vi fick naturligtvis vare sig någon ursäkt eller kompenation. Jag antar att dom på Brandos var allt för upptagna med att flytta sitt lager. Jag returnerade alla skor och vi fick pengarna tillbaka, men först efter flera veckor och upprepade påminnelser. När pengarna väl kom in på kontot hade Brandos dragit av 100 spänn för att en av skokartongerna tydligen blivit skadad.


Det sista är naturligtvis ingenting annat än bullshit. Jag skickade tillbaka skokartongerna i originalskick, menar Brandos på allvar att vi skulle ha utfört skadegörelse på en av deras kartonger??


Hur som helst googlade jag på Brandos i samband med detta och förstod rätt snabbt att vi inte är ensamma och att detta fallet inte är unikt! Det finns massor med missnöjda kunder och folk som har blivit blåsta precis som vi blev! Ett stort företag som Brandos kanske tror att man kan köra med sina kunder? Vad tror ni som läser detta??


Har du erfarenheter från Brandos? Skriv till bloggen och berätta!


Mvh

/Micke 



PS. Du får givetvis vara anonym, jag lämnar garanterat inte ut dina uppgifter till någon!

 
 
Ingen bild

Emelie

22 november 2012 11:45

Hej Micke, usch vad trist. Jag har själv beställt skor från Brandos, tyckte det tog aslång tid innan skorna kom fram. Mina skor var ok men Brandos verkar vara ett skumt företag!

 
Ingen bild

Nisse

22 november 2012 12:44

Är det inte så att Brandos har en massa "anställda" som de får etableringsstöd eller vad det heter för att utnyttja?
Om jag tvingades arbeta på en arbetsplats där det huvudsakliga värdet av min insats ligger i de bidrag arbetsgivaren kan kvittera ut skulle jag inte direkt anstränga mig för att ta hand om kunderna.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Micke - 3 oktober 2013 09:13

Brandos på väg mot konkurs??? Konsumentupplysningssajten prisjakt länkar inte längre till Brandos hemsida. Som orsak anger man konkursansökan. Om detta stämmer har Brandos ansökt om konkurs. Någon som vet mer??   Senaste skrivna kommentaren på ...

Av Micke - 13 september 2013 14:39

Här kommer Brandos nya reklamfilm!   Missa den inte!!!   Ha en skön helg!!! /Micke    ...

Av Micke - 3 september 2013 19:08

Brandos försöker att blåsa sina leverantörer på 67,5 miljoner Ja, det är faktiskt vad Brandos försöker att uppnå när man uppmanar leverantörerna att skriva av 75 % av skulderna på 90 miljoner. Och det finns inte ens några garantier för att leverant...

Av Micke - 30 augusti 2013 12:03

Tycker för närvarande 1,4 % av våra besökare!! Vad tycker du? Vi vill veta sin åsikt! Fortsätt gärna att rösta i menyn till vänster. Det känns lite som att påståendet om att 99,99 % av Brandos kunder skulle vara nöjda är liiiiite överdrivet! Rätt...

Av Micke - 21 augusti 2013 19:44

EXTRA EXTRA EXTRA Noll förtroende för Brandos! En av Brandos borgenärer kräver nu via Stockholms tingsrätt att företagsrekonstruktionen upphör. Borgenären, som är en av flera hundra, kritiserar Brandos och dess rekonstruktör för bland annat brist...

Presentation

Vi tar fajten mot Brandos!

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Vad tycker du om Brandos?
 Ett bra och seriöst företag
 Ett OK företag
 Ett mindre bra företag
 Ett oseriöst och otrevligt företag

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24
25
26 27
28
29
30
<<<
November 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards