brandosnejtack

Alla inlägg under juli 2013

Av Micke - 28 juli 2013 09:12

    


Semester ett par dagar till!!

Har varit en kanonsommar med sol, bad och bus, hoppas ni som läser denna blogg oxå har en riktigt skön sommar! :-) Och skorna på bilden är förresten INTE köpta på Brandos! ;-) Men vad händer nu med detta skojeriföretag?? Ja, rekonstruktionen fortsätter vad jag vet, men ett envist rykte säger att detta inte går särskilt bra. Brandos har fortfarande anställningsstopp fast de är underbemannade (det drabbar kunderna genom ständiga förseningar och att Brandos är svårare att få tag på än Julian Assange), det fortsätter att strömma in klagomål bl.a pga dålig hantering av returer, Brandos är skyldiga pengar till en herrans massa kunder och så vidare...


Tack alla ni som kontaktar oss eller skriver kommentarer! Fortsätt att skriva och berätta om dina erfarenheter av Brandos. Jag garanterar att du kan vara 100 % anonym. Naturligtvis får du även vara positiv till Brandos om du vill ;-)


Här följer några av de senaste kommentarerna:


Regelrätt blåsning...?

Brandos har tappat bort min retur då de tydligen satt i system att bifoga fel retursedel så att de kan hävda att de aldrig mottagit någon retur...!!!! De har inget tel.nr och de vägrar ringa upp kunden........läskgt dåliga

(skrivet av Daniel)


Jag har också råkat ut för Brandos. Returnerade två par skor och fick bekräftelse på att returen mottagits. Pengar utlovades inom 30 dagar, men jag har fortfarande inte fått några trots att det nu gått mer än dubbelt så många dagar. Det går inte att ringa, jag har mejlat flera gånger utan att få svar. Mycket, mycket irriterande.
Brandos, ni är skyldiga mig 1400 kr! Hit med mina pengar!

(skrivet av Åsa)


Jag är också en av Brandos fd trogna kunder. Har beställt massor av skor och även kläder av dem och varit nöjd. Men det funkar inte när man inte kan lita på att t.ex det där med returerna funkar. Tyvärr fick jag problem med min senaste beställning och fick returnera ett par skor som inte passade. Men Klarna krävde ändå att jag skulle betala fast jag skickade tillbaka skorna. Klarna hänvisade till Brandos och Brandos var nästan omöjliga att få tag på. Jag kontaktade både Brandos och Klarna massor av gånger (10+) och till slut löste det sig, men gud så irriterande! Aldrig mer säger jag bara...

(skrivet av Kamilla)


Gogglade på Brandos och hittade denna sidan av en slump. Det verkar vara många som drabbats av uteblivna/försenade betalningar av returer och andra problem. Jag har själva beställt skor hos Brandos flera gånger och min erfarenhet är att allt funkar jättebra så länge man inte får problem med sin order. Och det hände mig för en dryg månad sedan när jag beställde lite sandaler och sommarskor. Redan när ordern skapades blev något fel och det slutade med att jag fick helt andra skor/storlekar än jag beställt. I normala fall hade detta säkert inte varit något problem MEN precis som många skriver är det nästan helt omöjligt att komma i kontakt med Brandos.

Ringa går ju inte och hur kul är det att skriva ett jättelångt mejl för att reda ut allt trassel som Brandos själva har skapat (pga ett fel på deras webbplats/lager???). Hur som helst ångrade jag köpet men Klarna vill fortfarande ha betalt för skorna som jag skickade tillbaka. Kommunikationen mellan Brandos och Klarna verkar inte heller fungera. Aldrig mer säger jag bara. Brandos har ett bra sortiment och ok priser men deras service ligger på minusnivå.
(skrivet av Marianne)


Och fortsätt gärna delta i vår omröstning i menyn till vänster!! Ska Karl-Johan Pantzar be om ursäkt??? Eller som en av våra läsare uttryckte saken...Fredrik Juto ska också be om ursäkt!! :-) Ha en fortsatt skön sommar, njut så länge det varar!! / Micke   

Presentation

Vi tar fajten mot Brandos!

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Vad tycker du om Brandos?
 Ett bra och seriöst företag
 Ett OK företag
 Ett mindre bra företag
 Ett oseriöst och otrevligt företag

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards