brandosnejtack

Direktlänk till inlägg 1 december 2012

En sak som förvånar mig...

Av Micke - 1 december 2012 09:35

...är Brandos höga ranking på www.trustpilot.se

Att Brandos för närvarande har 9,1 i betyg på Trustpilot känns typ lika sannolikt som att Saddam Hussein fick 100 % av rösterna i Irak.


Samtidigt har Brandos bara 1,6 på reco.se märkligt, eller hur??? Om man sedan läser dom enskilda omdömena på trustpilot framkommer snabbt ett mönster. Dom som är positiva skriver extremt kortfattat, oftast något i stil med "snabbt, smidigt, bekvämt" eller bara "perfekt", medan dom som har seriösa invändningar mot Brandos skriver betydligt mer och mycket mer detaljerat. Är det fler än jag som anar ugglor i mossen?


Ett företag som Brandos är helt beroende av vad kunderna tycker. För Brandos är recensionerna på Trustpilot vad stringtrosorna är för Lady Gaga. Oumbärliga med andra ord. Kanske jag är lite konspiratoriskt lagd, men jag skulle inte bli förvånad om Brandos ranking faktiskt är manipulerad. Om inte annat har väl Brandos hundratals anställda? Varför skulle inte dom kunna gå in och skriva "Superbra, snabb service perfekt...." på fikarasten och få en klapp på axeln av chefen för det?


Ja kanske jag är konspiratoriskt lagd. Men med tanke på all respons jag får och vad jag i övrigt läser på nätet verkar Brandos INTE stå högt i kurs. Dessutom verkar deras försäljning inte gå bra just nu och ett rykte gör faktiskt  gällande att Brandos går back med 6 miljoner kronor varje år.


Du som vet mer, hör gärna av dig! Tillsammans tar vi fajten mot Brandos! Ha en riktigt skön helg! /Micke

 
 
Ingen bild

Fia

1 december 2012 13:14

Jag fick ett par trasiga skor (litet hål mellan tyg och sula). Kundtjänsten har sagt att "de skall återkomma om saken inom en vecka"! Vad är det för bemötande?

Skorna var dessutom inte alls lika fina som bilden utlovades och storleken var inte exakt. Köper de in piratkopior från Kina eller?
Skossnörena var av ovanligt dålig kvalitet. Jag har helt allvarligt hittat bättre KOPIOR utomlands där det är vanligt att sälja pirat- kopior.
Att kundtjänsten skall återkomma borde vara ett varningens finger åt alla. 30 dagars garanti och de ska återkomma. Är ju självklart att jag kommer få betala allt för dessa usla skor.

Jag skulle rekommendera vilken skoaffär som helst istället för detta. Kommer aldrig handla här igen. Känns otroligt oseriöst!
..

 
Ingen bild

Kaj

1 december 2012 22:34

Jag trodde att det bara var jag som var drabbad! Nu förstår jag att Brandos blåst massor av sina kunder! Jag köpte ett par dyra märkesskor som visade sig vara billiga kopior (!) Skorna höll i en knapp månad. Aldrig mera Brandos!!!

Kaj H

 
Ingen bild

Johan

3 juni 2013 00:51

Har som adidasnörd haft att göra med Brandos vid drygt 3 tillfällen. Efter det senaste kommer inga fler affärer göras med detta blufföretag. Är osäker på om det verkligen är kopior de säljer men det står utan tvivel att kvalitèn är markant sämre vid jämförelse. Undermålig vilja att hantera reklamationer gör heller inte saken bättre, lustigt nog så verkar ersättningsskor hålla högre kvalité än förstaköp...

Undvik till varje pris! Det finns många bättre alternativ.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Micke - 3 oktober 2013 09:13

Brandos på väg mot konkurs??? Konsumentupplysningssajten prisjakt länkar inte längre till Brandos hemsida. Som orsak anger man konkursansökan. Om detta stämmer har Brandos ansökt om konkurs. Någon som vet mer??   Senaste skrivna kommentaren på ...

Av Micke - 13 september 2013 14:39

Här kommer Brandos nya reklamfilm!   Missa den inte!!!   Ha en skön helg!!! /Micke    ...

Av Micke - 3 september 2013 19:08

Brandos försöker att blåsa sina leverantörer på 67,5 miljoner Ja, det är faktiskt vad Brandos försöker att uppnå när man uppmanar leverantörerna att skriva av 75 % av skulderna på 90 miljoner. Och det finns inte ens några garantier för att leverant...

Av Micke - 30 augusti 2013 12:03

Tycker för närvarande 1,4 % av våra besökare!! Vad tycker du? Vi vill veta sin åsikt! Fortsätt gärna att rösta i menyn till vänster. Det känns lite som att påståendet om att 99,99 % av Brandos kunder skulle vara nöjda är liiiiite överdrivet! Rätt...

Av Micke - 21 augusti 2013 19:44

EXTRA EXTRA EXTRA Noll förtroende för Brandos! En av Brandos borgenärer kräver nu via Stockholms tingsrätt att företagsrekonstruktionen upphör. Borgenären, som är en av flera hundra, kritiserar Brandos och dess rekonstruktör för bland annat brist...

Presentation

Vi tar fajten mot Brandos!

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Vad tycker du om Brandos?
 Ett bra och seriöst företag
 Ett OK företag
 Ett mindre bra företag
 Ett oseriöst och otrevligt företag

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards