brandosnejtack

Senaste inläggen

Av Micke - 10 augusti 2013 09:04

Upp i svinottan för att åka till jobbet som vanligt. Hemskt, fast kul att träffa alla polarna på jobbet igen :-)
Men nu är det hög tid att uppdatera bloggen!
Tycker du att Karl-Johan Pantzar (Brandos VD) borde be om ursäkt? Tveklöst JAAA tycker i skrivande stund 88,5 % av alla som har medverkat i omröstningen. Karl-Johan Pantzar/Fredrik Juto: vad väntar ni på??? Här har ni ett gyllene tillfälle att be alla kunder som ni har behandlat illa och som ni inte har respekterat om en förbehållslös ursäkt!
 
Signaturen Erik klagade ju på min källkritik, får väl skärpa mig lite på den fronten ;-)
 
Här kommer några aktuella omdömen från Brandos kunder, håll tillgodo! :-)
Och fortsätt gärna skriv om dina egna erfarenheter av Brandos! Vi vill veta vad du tycker!
Du får naturligtvis även vara positiv till Brandos om du vill!   
 
Omdöme 1
Som andra i tråden redan skrivit.. De har inget bytessystem! Jag var tvungen att byta storlek på mina skor, och då fungerar det som så att jag skickar tillbaka mina skor och gör en helt ny beställning. Det betyder att jag måste lägga ut samma peng en gång till, och sen inom 30 dagar få tillbaka mina pengar för första paret skor. Skitkasst! Nu har jag pengar att lägga ut, men kanske inte alla som alltid har det. Och nu blev jag jävligt orolig efter vad som skrivits här, och hoppas verkligen att jag får mina 800 kr. Ska nu på direkten kontakta dom angående detta. Även kasst att de bara har mail-support (och de svarar inte inom den angivna tiden..)

Ska dela med mig av deras mailsvar:
"Det jag tänker att man kan ha reagerat på, är att vi för inte allt för länge sedan stängde ner telefontjänsten.
Som alla företag som syns utåt, är det normalt med både negativ och positiv respons, och oftast är det svårt att hitta sidor på internet som dedikerat hänger sig åt de goda sidorna.
Våra återbetalningsvillkor står att finna på hemsidan ( https://secure.brandos.se/returns ) , och det är viktigt att man som kund - oavsett var man önskar handla - läser igenom dessa, så att man inte står i en situation vari man eventuellt känner sig besviken och frustrerad. Vi återbetalar alltid om det finns giltig grund för det.
Jag kan bara beklaga att du inte är nöjd med vår bytesrutin. Dock är det en tämligen vanlig procedur, och det är självfallet inte vår mening att man ska känna sig missnöjd."

Sanningshalten verkar inte vara omfattande..
 
Omdöme 2
Har handlat här en gång. Det är en gång för mycket!

Beställde tre par skor och betalade direkt via banken. Två par skor skickades tillbaka i stort sett på en gång. Brandos registrerade returen 10 dagar efter det att de, enligt DB Schenker, tagit emot den...

Fick då ett mejl där det stod att jag skulle få pengar tillbaka för returnerade produkter inom 30 dagar från den dag då returen registrerats, vilket var den 24 maj.

Pengarna har jag ännu inte sett röken av.
 
Omdöme 3
Det är omöjligt att nå dem per telefon. De hänvisar till deras mejl istället, där de har som mål att svara på alla frågor inom 24 timmar. Skickade mejl för 4 dagar sedan och har ännu inte fått något svar. Det känns som att jag inte kommer att få se mina pengar igen...
Varning för detta företag! Håll er borta! Långt borta!
Rutten service, omöjliga att få kontakt med, och konkurs är troligtvis inom kort!
 
Omdöme 4
Ett riktigt skojarföretag, undvik! Beställde skor till sambon i present som skulle finnas i lager (1-4 dagars lev.tid) men efter 2v hade dom fortfarande inte kommit och efter att jag avbeställde skorna har jag fortfarande inte fått tillbaka pengarna, och inga svar från kundtjänst heller när jag mailar om det. Upptäckte även efter att jag beställt att företaget är under rekonstruktion d.v.s på väg mot konkurs.. Välj en annan skoaffär!
 
 
KÄLLA: Prisjakt
 
 

Av Micke - 28 juli 2013 09:12

    


Semester ett par dagar till!!

Har varit en kanonsommar med sol, bad och bus, hoppas ni som läser denna blogg oxå har en riktigt skön sommar! :-) Och skorna på bilden är förresten INTE köpta på Brandos! ;-) Men vad händer nu med detta skojeriföretag?? Ja, rekonstruktionen fortsätter vad jag vet, men ett envist rykte säger att detta inte går särskilt bra. Brandos har fortfarande anställningsstopp fast de är underbemannade (det drabbar kunderna genom ständiga förseningar och att Brandos är svårare att få tag på än Julian Assange), det fortsätter att strömma in klagomål bl.a pga dålig hantering av returer, Brandos är skyldiga pengar till en herrans massa kunder och så vidare...


Tack alla ni som kontaktar oss eller skriver kommentarer! Fortsätt att skriva och berätta om dina erfarenheter av Brandos. Jag garanterar att du kan vara 100 % anonym. Naturligtvis får du även vara positiv till Brandos om du vill ;-)


Här följer några av de senaste kommentarerna:


Regelrätt blåsning...?

Brandos har tappat bort min retur då de tydligen satt i system att bifoga fel retursedel så att de kan hävda att de aldrig mottagit någon retur...!!!! De har inget tel.nr och de vägrar ringa upp kunden........läskgt dåliga

(skrivet av Daniel)


Jag har också råkat ut för Brandos. Returnerade två par skor och fick bekräftelse på att returen mottagits. Pengar utlovades inom 30 dagar, men jag har fortfarande inte fått några trots att det nu gått mer än dubbelt så många dagar. Det går inte att ringa, jag har mejlat flera gånger utan att få svar. Mycket, mycket irriterande.
Brandos, ni är skyldiga mig 1400 kr! Hit med mina pengar!

(skrivet av Åsa)


Jag är också en av Brandos fd trogna kunder. Har beställt massor av skor och även kläder av dem och varit nöjd. Men det funkar inte när man inte kan lita på att t.ex det där med returerna funkar. Tyvärr fick jag problem med min senaste beställning och fick returnera ett par skor som inte passade. Men Klarna krävde ändå att jag skulle betala fast jag skickade tillbaka skorna. Klarna hänvisade till Brandos och Brandos var nästan omöjliga att få tag på. Jag kontaktade både Brandos och Klarna massor av gånger (10+) och till slut löste det sig, men gud så irriterande! Aldrig mer säger jag bara...

(skrivet av Kamilla)


Gogglade på Brandos och hittade denna sidan av en slump. Det verkar vara många som drabbats av uteblivna/försenade betalningar av returer och andra problem. Jag har själva beställt skor hos Brandos flera gånger och min erfarenhet är att allt funkar jättebra så länge man inte får problem med sin order. Och det hände mig för en dryg månad sedan när jag beställde lite sandaler och sommarskor. Redan när ordern skapades blev något fel och det slutade med att jag fick helt andra skor/storlekar än jag beställt. I normala fall hade detta säkert inte varit något problem MEN precis som många skriver är det nästan helt omöjligt att komma i kontakt med Brandos.

Ringa går ju inte och hur kul är det att skriva ett jättelångt mejl för att reda ut allt trassel som Brandos själva har skapat (pga ett fel på deras webbplats/lager???). Hur som helst ångrade jag köpet men Klarna vill fortfarande ha betalt för skorna som jag skickade tillbaka. Kommunikationen mellan Brandos och Klarna verkar inte heller fungera. Aldrig mer säger jag bara. Brandos har ett bra sortiment och ok priser men deras service ligger på minusnivå.
(skrivet av Marianne)


Och fortsätt gärna delta i vår omröstning i menyn till vänster!! Ska Karl-Johan Pantzar be om ursäkt??? Eller som en av våra läsare uttryckte saken...Fredrik Juto ska också be om ursäkt!! :-) Ha en fortsatt skön sommar, njut så länge det varar!! / Micke   

Av Micke - 26 juni 2013 19:54

Misstag och förseningar? Pyttsan!!

Karl-Johan Pantzar, direktör på Brandos hävdar nu att det inte funnits några avbrott i leveranserna och skyller förseningar och utebliven betalning för returer på "misstag" och "förseningar". Dålig stil Karl-Johan att du försöker släta över och skylla ifrån dig! Du hade chansen att be era kunder om ursäkt, men du tog den inte! Vi vet ju att Brandos lurat massor av sina kunder och att åtskilliga kunder betalt för varor som aldrig levererats och returer som inte återbetalts. Och vad kan detta bero på??? 


Advokat Kent Hägglund, Brandos rekonstruktör, menar att det syns ljus vid horisonten och att det kanske trots allt går att rädda Brandos. Tillåt mig tvivla. I skrivande stund tror 94,9 % av de som deltagit i vår senaste omröstning att Brandos kommer att gå i konkurs. Och vad tycker ni som läser detta: Ska Karl-Johan Pantzar be om ursäkt??? Medverka gärna i vår nya omröstning i menyn till vänster.


Ha en fortsatt skön vecka!   

/Micke     


Källa: http://www.dinside.no/917565/brandos-i-pengetrobbel

Av Micke - 17 juni 2013 13:37

 


...Brandos skor är lite plastiga ;-)

Vi har än en gång fått mängder med besökare, roligt! Och tack alla ni som fortsätter berätta om era erfarenheter av Brandos! Brandos är uppenbart något som engagerar. Och du måste inte vara negativ, alla åsikter är välkomna på denna bloggen!


Nu cirkulerar det ett rykte säger att Brandos rekonstruktion inte går särskilt bra och att en konkurs kan vara på gång. Du som vet mer, meddela oss! Även ett barn kan räkna ut att en e-butik som Brandos lever på sitt rykte och att en rekonstruktion på grund av ekonomiska problem säkert avskräcker massor av kunder. Dessutom finns det flera personer som meddelat oss att de har blivit blåsta på både sina returer och beställning. Detta pekar i så fall bara i en enda riktning. Att Brandos går i konkurs inom typ några veckor. Vore ju perfekt så där lagom till semestern, eller vad tycker ni???


Ha en fortsatt skön vecka!

/Micke    

Av Micke - 8 juni 2013 10:58

Men vi behöver din hjälp!!!

 


Hur kan du hjälpa till när vi tar fajten mot Brandos??

1. Berätta vad du tycker om Brandos för alla dina vänner och bekanta!!

Sprid på sociala medier!!! Länka till

http://brandosnejtack.bloggplatsen.se/

även när du kommenterar på sajter/bloggar.


2. Lämna omdöme t.ex på

www.rejta.se 
http://www.prisjakt.nu/butiksinfo.php?f=11376

http://se.trustpilot.com/review/www.brandos.se

http://www.reco.se/brandos-ab-publ


Tänk på: Dessa sajter lever delvis på sina annonser/sitt samarbete med företag som t.ex. Brandos. Inlägg som är allt för negativa plockas bort, även om allt går att styrka! Var så saklig som möjligt, skriv utan allt för mycket känslor även om du är arg på Brandos (vilket är förståeligt).  


3. Sprid information om Brandos nej tack! Länka till bloggen varhelst du har tillfälle, vi måste ha så många besökare som bara är möjligt för att få en bra ranking på sökmotorer som t.ex Google.

http://brandosnejtack.bloggplatsen.se/


4. Berätta om dina upplevelser av att vara kund hos Brandos. Du kan mejla eller skriva som kommentar. Vilka produkter köpte du? Vilka problem upplevde du? Vilket bemötande fick du av Brandos kundtjänst? Jag garanterar att du får vara 100 % anonym om du vill.


5. Man känner sig rätt maktlös när man blir arrogant bemött av ett stort företag, men tänk på att du inte är maktlös som konsument. Kanske det kan löna sig att kontakta kommunens konsumentrådgivare? Kontakta oss gärna om du skulle hamna i en tvist med Brandos. Vi vill gärna berätta din historia. Brandos kanske har råd med dyra annonser, men har Brandos råd att bråka med sina kunder???


Önskar alla en fortsatt trevlig helg!   

/Micke

Av Micke - 7 juni 2013 17:14

Stefan MÅnsson

Torsdag 6 juni 19:36

Nu sprider vi följande text på sociala forum. Visa att det finns konsumentmakt!
"Kommer ni ihåg BRANDOS? Det där skitföretaget som säljer skor på nätet och som trodde de kunde pissa på SD i förra valrörelsen? De har fått rejäla problem på sistone. Det talas om konkurs eller rekonstruktion. Förluster på 6 miljoner/år

Jag vill härmed uppmana alla att undvika detta företag. Läs mer på: http://brandosnejtack.bloggplatsen.se/

Den famösa reklamvideon som var början till slutet:
http://youtu.be/pILigKffU4g

Grundarna Karl-Johan Pantzar och Fredrik Juto kommer att gå till historien för att ha gjort den klantigaste reklamfilmen i mannaminne.

Micke

Fredag 7 juni 17:12

Kanon Stefan! Mycket bra initiativ!! Nu tar vi fajten mot dessa oseriösa bluffmakare!!!!

Av Micke - 6 juni 2013 09:28

 



Hej Elin heter jag.


För ett år sedan sökte jag sommarjobb hos Brandos. Jag fick inget jobb. TACK BRANDOS FÖR ATT JAG SLAPP JOBBA HOS ER!! För ett tag sedan bestälde min kompis skor hos er. Hon fick inga skor men pengarna ville ni ha. När vi googlade lite såg vi snabbt hur illa omtyckta ni är. Nu vet vi varför. Brandos, tack så mycket för ingenting. 


Kommentaren ovan behöver väl inga närmare kommentarer.

Jag önskar alla en skön nationaldag, njut av ledighet och vackert väder!


Soliga hälsningar   

/Micke



Av Micke - 5 juni 2013 06:21


Från en som jobbar på Brandos:


"Hej, jag måste erkänna att vi är många som jobbar på Brandos som mår dåligt just nu. Och inte bara på grund av den osäkerhet som gäller, utan minst lika mycket på grund av dålig ledning. Jag känner inte att jag har något bra stöd av ledningen! Nada, tyvärr och jag vet att inte jag är ensam! Men alla är rädda om sitt jobb och man vill absolut inte ligga dåligt till med cheferna. Jag tycker det var otroligt dåligt att dom skar ner på telefonkundtjänsten och sedan stängde den helt, ett jättedåligt beslut! Och jag tycker verkligen synd om våra kunder. Många har beställt skor under flera år, och vi som jobbar här skulle vilja hjälpa kunderna, men får inte på grund av ledningens beslut!


Och flera undrar varför inte media skriver om Brandos, men det tror jag inte kommer hända! Eftersom de högsta tupparna gick ut stort mot SD efter valet 2010 med en film som har spridits jättemycket på Youtube har det blivit en prestigegrej det där. Om man hatar SD är man ju automatiskt en hjälte hos svenska media. Och därför kommer inte tidningarna/tv att rapportera om det som händer på Brandos. Det knäppaste är att flera av oss som jobbar här sympatiserar med SD, och jag har själv invandrarbakgrund. Särskilt efter kravallerna i Husby osv var det många som reagerade. Men utåt sett heter det bara att alla på Brandos är för mångfald blablabla, som att vi inte klarar av att tänka själv.  


Som du säkert förstår vågar jag inte gå ut med mitt riktiga namn.

Hälsningar

Elena



Tack för ditt mejl Elena. Mycket intressant att läsa.

Jobbar du också på Brandos? Hör gärna av dig, jag vill höra din version! Och du får givetvis vara 100 % anonym.


Ha en skön dag!   

/Micke

Presentation

Vi tar fajten mot Brandos!

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Vad tycker du om Brandos?
 Ett bra och seriöst företag
 Ett OK företag
 Ett mindre bra företag
 Ett oseriöst och otrevligt företag

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2013
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards