Senaste inläggen
Semester ett par dagar till!!
Har varit en kanonsommar med sol, bad och bus, hoppas ni som läser denna blogg oxå har en riktigt skön sommar! :-) Och skorna på bilden är förresten INTE köpta på Brandos! ;-) Men vad händer nu med detta skojeriföretag?? Ja, rekonstruktionen fortsätter vad jag vet, men ett envist rykte säger att detta inte går särskilt bra. Brandos har fortfarande anställningsstopp fast de är underbemannade (det drabbar kunderna genom ständiga förseningar och att Brandos är svårare att få tag på än Julian Assange), det fortsätter att strömma in klagomål bl.a pga dålig hantering av returer, Brandos är skyldiga pengar till en herrans massa kunder och så vidare...
Tack alla ni som kontaktar oss eller skriver kommentarer! Fortsätt att skriva och berätta om dina erfarenheter av Brandos. Jag garanterar att du kan vara 100 % anonym. Naturligtvis får du även vara positiv till Brandos om du vill ;-)
Här följer några av de senaste kommentarerna:
Regelrätt blåsning...?
Brandos har tappat bort min retur då de tydligen satt i system att bifoga fel retursedel så att de kan hävda att de aldrig mottagit någon retur...!!!! De har inget tel.nr och de vägrar ringa upp kunden........läskgt dåliga
(skrivet av Daniel)
Jag har också råkat ut för Brandos. Returnerade två par skor och fick bekräftelse på att returen mottagits. Pengar utlovades inom 30 dagar, men jag har fortfarande inte fått några trots att det nu gått mer än dubbelt så många dagar. Det går inte att ringa, jag har mejlat flera gånger utan att få svar. Mycket, mycket irriterande.
Brandos, ni är skyldiga mig 1400 kr! Hit med mina pengar!
(skrivet av Åsa)
Jag är också en av Brandos fd trogna kunder. Har beställt massor av skor och även kläder av dem och varit nöjd. Men det funkar inte när man inte kan lita på att t.ex det där med returerna funkar. Tyvärr fick jag problem med min senaste beställning och fick returnera ett par skor som inte passade. Men Klarna krävde ändå att jag skulle betala fast jag skickade tillbaka skorna. Klarna hänvisade till Brandos och Brandos var nästan omöjliga att få tag på. Jag kontaktade både Brandos och Klarna massor av gånger (10+) och till slut löste det sig, men gud så irriterande! Aldrig mer säger jag bara...
(skrivet av Kamilla)
Gogglade på Brandos och hittade denna sidan av en slump. Det verkar vara många som drabbats av uteblivna/försenade betalningar av returer och andra problem. Jag har själva beställt skor hos Brandos flera gånger och min erfarenhet är att allt funkar jättebra så länge man inte får problem med sin order. Och det hände mig för en dryg månad sedan när jag beställde lite sandaler och sommarskor. Redan när ordern skapades blev något fel och det slutade med att jag fick helt andra skor/storlekar än jag beställt. I normala fall hade detta säkert inte varit något problem MEN precis som många skriver är det nästan helt omöjligt att komma i kontakt med Brandos.
Ringa går ju inte och hur kul är det att skriva ett jättelångt mejl för att reda ut allt trassel som Brandos själva har skapat (pga ett fel på deras webbplats/lager???). Hur som helst ångrade jag köpet men Klarna vill fortfarande ha betalt för skorna som jag skickade tillbaka. Kommunikationen mellan Brandos och Klarna verkar inte heller fungera. Aldrig mer säger jag bara. Brandos har ett bra sortiment och ok priser men deras service ligger på minusnivå.
(skrivet av Marianne)
Och fortsätt gärna delta i vår omröstning i menyn till vänster!! Ska Karl-Johan Pantzar be om ursäkt??? Eller som en av våra läsare uttryckte saken...Fredrik Juto ska också be om ursäkt!! :-) Ha en fortsatt skön sommar, njut så länge det varar!! / Micke
Misstag och förseningar? Pyttsan!!
Karl-Johan Pantzar, direktör på Brandos hävdar nu att det inte funnits några avbrott i leveranserna och skyller förseningar och utebliven betalning för returer på "misstag" och "förseningar". Dålig stil Karl-Johan att du försöker släta över och skylla ifrån dig! Du hade chansen att be era kunder om ursäkt, men du tog den inte! Vi vet ju att Brandos lurat massor av sina kunder och att åtskilliga kunder betalt för varor som aldrig levererats och returer som inte återbetalts. Och vad kan detta bero på???
Advokat Kent Hägglund, Brandos rekonstruktör, menar att det syns ljus vid horisonten och att det kanske trots allt går att rädda Brandos. Tillåt mig tvivla. I skrivande stund tror 94,9 % av de som deltagit i vår senaste omröstning att Brandos kommer att gå i konkurs. Och vad tycker ni som läser detta: Ska Karl-Johan Pantzar be om ursäkt??? Medverka gärna i vår nya omröstning i menyn till vänster.
Ha en fortsatt skön vecka!
/Micke
...Brandos skor är lite plastiga ;-)
Vi har än en gång fått mängder med besökare, roligt! Och tack alla ni som fortsätter berätta om era erfarenheter av Brandos! Brandos är uppenbart något som engagerar. Och du måste inte vara negativ, alla åsikter är välkomna på denna bloggen!
Nu cirkulerar det ett rykte säger att Brandos rekonstruktion inte går särskilt bra och att en konkurs kan vara på gång. Du som vet mer, meddela oss! Även ett barn kan räkna ut att en e-butik som Brandos lever på sitt rykte och att en rekonstruktion på grund av ekonomiska problem säkert avskräcker massor av kunder. Dessutom finns det flera personer som meddelat oss att de har blivit blåsta på både sina returer och beställning. Detta pekar i så fall bara i en enda riktning. Att Brandos går i konkurs inom typ några veckor. Vore ju perfekt så där lagom till semestern, eller vad tycker ni???
Ha en fortsatt skön vecka!
/Micke
Hur kan du hjälpa till när vi tar fajten mot Brandos??
1. Berätta vad du tycker om Brandos för alla dina vänner och bekanta!!
Sprid på sociala medier!!! Länka till
http://brandosnejtack.bloggplatsen.se/
även när du kommenterar på sajter/bloggar.
2. Lämna omdöme t.ex på
www.rejta.se
http://www.prisjakt.nu/butiksinfo.php?f=11376
http://se.trustpilot.com/review/www.brandos.se
http://www.reco.se/brandos-ab-publ
Tänk på: Dessa sajter lever delvis på sina annonser/sitt samarbete med företag som t.ex. Brandos. Inlägg som är allt för negativa plockas bort, även om allt går att styrka! Var så saklig som möjligt, skriv utan allt för mycket känslor även om du är arg på Brandos (vilket är förståeligt).
3. Sprid information om Brandos nej tack! Länka till bloggen varhelst du har tillfälle, vi måste ha så många besökare som bara är möjligt för att få en bra ranking på sökmotorer som t.ex Google.
http://brandosnejtack.bloggplatsen.se/
4. Berätta om dina upplevelser av att vara kund hos Brandos. Du kan mejla eller skriva som kommentar. Vilka produkter köpte du? Vilka problem upplevde du? Vilket bemötande fick du av Brandos kundtjänst? Jag garanterar att du får vara 100 % anonym om du vill.
5. Man känner sig rätt maktlös när man blir arrogant bemött av ett stort företag, men tänk på att du inte är maktlös som konsument. Kanske det kan löna sig att kontakta kommunens konsumentrådgivare? Kontakta oss gärna om du skulle hamna i en tvist med Brandos. Vi vill gärna berätta din historia. Brandos kanske har råd med dyra annonser, men har Brandos råd att bråka med sina kunder???
Önskar alla en fortsatt trevlig helg!
/Micke
Hej Elin heter jag.
För ett år sedan sökte jag sommarjobb hos Brandos. Jag fick inget jobb. TACK BRANDOS FÖR ATT JAG SLAPP JOBBA HOS ER!! För ett tag sedan bestälde min kompis skor hos er. Hon fick inga skor men pengarna ville ni ha. När vi googlade lite såg vi snabbt hur illa omtyckta ni är. Nu vet vi varför. Brandos, tack så mycket för ingenting.
Kommentaren ovan behöver väl inga närmare kommentarer.
Jag önskar alla en skön nationaldag, njut av ledighet och vackert väder!
Soliga hälsningar
/Micke
Från en som jobbar på Brandos:
"Hej, jag måste erkänna att vi är många som jobbar på Brandos som mår dåligt just nu. Och inte bara på grund av den osäkerhet som gäller, utan minst lika mycket på grund av dålig ledning. Jag känner inte att jag har något bra stöd av ledningen! Nada, tyvärr och jag vet att inte jag är ensam! Men alla är rädda om sitt jobb och man vill absolut inte ligga dåligt till med cheferna. Jag tycker det var otroligt dåligt att dom skar ner på telefonkundtjänsten och sedan stängde den helt, ett jättedåligt beslut! Och jag tycker verkligen synd om våra kunder. Många har beställt skor under flera år, och vi som jobbar här skulle vilja hjälpa kunderna, men får inte på grund av ledningens beslut!
Och flera undrar varför inte media skriver om Brandos, men det tror jag inte kommer hända! Eftersom de högsta tupparna gick ut stort mot SD efter valet 2010 med en film som har spridits jättemycket på Youtube har det blivit en prestigegrej det där. Om man hatar SD är man ju automatiskt en hjälte hos svenska media. Och därför kommer inte tidningarna/tv att rapportera om det som händer på Brandos. Det knäppaste är att flera av oss som jobbar här sympatiserar med SD, och jag har själv invandrarbakgrund. Särskilt efter kravallerna i Husby osv var det många som reagerade. Men utåt sett heter det bara att alla på Brandos är för mångfald blablabla, som att vi inte klarar av att tänka själv.
Som du säkert förstår vågar jag inte gå ut med mitt riktiga namn.
Hälsningar
Elena
Tack för ditt mejl Elena. Mycket intressant att läsa.
Jobbar du också på Brandos? Hör gärna av dig, jag vill höra din version! Och du får givetvis vara 100 % anonym.
Ha en skön dag!
/Micke
Må | Ti | On | To | Fr | Lö | Sö | |||
1 |
2 |
3 | 4 |
5 |
6 |
||||
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
13 |
|||
14 |
15 |
16 |
17 |
18 |
19 |
20 |
|||
21 |
22 |
23 |
24 |
25 |
26 |
27 |
|||
28 |
29 |
30 |
31 |
||||||
|